Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa SportCruisera w Portugalii

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 17 marca 2019

Wczoraj po południu z lotniska Breganca w Portugalii wystartował dwumiejscowy samolot SportCruiser. Na jego pokładzie znajdowało się dwóch pilotów. Lecieli do Leon w Hiszpanii. Lot miał charakter rekreacyjny.

Z niewiadomych przyczyn, około pół godziny po starcie, o 17:54 czasu lokalnego samolot rozbił się w okolicach Aveleda i Rio de Onor. Dwie osoby, które nim leciały, zginęły na miejscu. Ofiary katastrofy to 60-letni Horácio Sousa (właściciel supermarketu w Bragança) i 26-letni André Bessy – obaj piloci-instruktorzy. Ten drugi od niedawna był pilotem linii TAP.

Pół godziny po rozbiciu samolotu na miejscu katastrofy znalazło się 16 strażaków i 7 pojazdów technicznych / Zdjęcie: publico.pt

Przyczyny katastrofy bada Biuro ds. Zapobiegania Wypadkom i Wypadków Lotniczych i Wypadków Kolejowych (GPIAAF). Według świadków, samolot rozpadł się w powietrzu. Jego skrzydło znaleziono 150 m od reszty wraku.

Rozbity wczoraj samolot to ultralekki dolnopłat Czech Aircraft Works SportCruiser nr rej. CS-UPL, nr ser. 06SC041. Należał do Aeroclube de Bragança. Został wyprodukowany w 2007, a aeroklub zakupił go miesiąc temu. Zwykle na trasie Breganca – Leon latał nim Telmo Garcia.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.