Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Europejski certyfikat Garmina G600

Lotnictwo cywilne, 27 kwietnia 2009

Europejskie władze lotnicze wydały certyfikat dla panelu z wyświetlaczami i jednostką sterowania GDU 620, kluczowej części zestawu awionicznego Garmin G600, co otwiera drogę do dostaw tych systemów do Europy.

Producent szacuje, że tylko w USA istnieje możliwość sprzedaży ok. 800 zestawów G600 / Zdjęcie: Garmin

G600 jest propozycją dla śmigłowych samolotów sportowo-turystycznych i dyspozycyjnych o maksymalnej masie startowej do 5,7 t, których właściciele zamierzają wymienić stare systemy awioniczne, na nowe, cyfrowe. Z tego powodu jest to zestaw stosunkowo tani. Kosztuje w wersji podstawowej 29 995 USD. Został jednak oparty na znacznie bardziej zaawansowanym technicznie i zdecydowanie droższym G1000 (zobacz: Avidyne czy Garmin?).

Zestaw składa się z dwóch, 6,5-calowych wyświetlaczy ciekłokrystalicznych. Wielkość została dobrana w ten sposób, by móc wymienić standardową, mechaniczno-elektryczną tablicę przyrządów lekkich samolotów.

Wyświetlacze G600 mają większość funkcji dużego systemu. Na lewym ekranie prezentowane są podstawowe dane o locie: pozycja, prędkość, wysokość, prędkość wznoszenia, przechył, itp. Prawy ekran służy do obrazowania pozycji samolotu. Na mapie zaznaczona jest m.in. pozycja samolotu w odniesieniu do punktów terenowych, zaplanowana trasa czy pomoce nawigacyjne.

Opcjonalnie będzie można doposażyć system w dane o lotniskach oraz system obrazowania pogody, a także ruchu powietrznego w rejonie lotu. Wiąże się to z koniecznością zabudowy niewielkiego radaru pogodowego, transpondera i radiostacji satelitarnej. G600 może współpracować z większością autopilotów, zamontowanych w samolotach takich producentów jak Cessna, Cirrus, Diamond, Embraer, Mooney i Socata.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.