Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niezwykły Boeing 767

Lotnictwo cywilne, Lotnictwo wojskowe, 29 marca 2019

Należący do Bahrain Royal Flight (dawniej Bahrain Amiri Flight) Boeing 767-4FS(ER), noszący znaki rejestracyjne A9C-HMH (ex N526BA, nr ser. 34205) została oblatany 21 marca 2008. Pierwotnie miał być używany jako prototyp E-10 MC2A (Multi-Sensor Command and Control Aircraft) – samolotu rozpoznania, dowodzenia i kierowania, który zastąpi w służbie US Air Force E-3 Sentry, E-8 Joint STARS, RC-135 Rivet Joint i E-4 Advanced Airborne Command Post.

Boeing 767-4FS(ER), który miał być prototypem E-10 MC2A, widziany na międzynarodowym lotnisku Zurich-Kloten w marcu 2019 / Zdjęcie: Igor Božinovski

MC2A miał stanowić główny element systemu Constellation umożliwiającego jednoczesne automatyczne zbieranie i przesyłanie w czasie rzeczywistym, przy pomocy wspólnych protokołów łączności i interfejsów maszyna-maszyna, informacji otrzymanych z naziemnych, powietrznych i kosmicznych nosicieli systemów rozpoznawczych.

Jednak rozwój E-10 został wstrzymany w październiku 2006, z powodu ograniczeń finansowych, po wydaniu przez USAF około 1,67 mld USD na projekt. W konsekwencji prototyp został sprzedany monarsze Bahrajnu. Nowy właściciel postanowił przekształcić go na samolot VIP-owski – jedyny w świecie tego modelu. Odpowiednie prace zostały wykonane przez Lufthansa Technik w Hamburgu w l. 2011-2013.

Na podstawie informacji Igora Božinovskiego


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.