Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pozytywna rola sektora kosmicznego

Astronautyka, 09 kwietnia 2019

Polski sektor kosmiczny opiera się prawie całkowicie na finansowaniu ze środków publicznych – składka do Europejskiej Agencji Kosmicznej wraca do naszego kraju w postaci kontraktów dla przedsiębiorstw. Opublikowany przez SENER Polska Raport Oddziaływania Społecznego przedstawia, w jaki sposób środki te przyczyniają się do rozwoju gospodarczego, a także jak działalność spółki wspiera realizację celów określonych w Polskiej Strategii Kosmicznej.

/ Zdjęcie: SENER Polska

Jednym z głównych celów Strategii jest podniesienie konkurencyjności polskiego sektora kosmicznego oraz wzrost jego obrotów do poziomu 3% rynku europejskiego. Od przystąpienia Polski do ESA w 2012 rozpoczął się szybki rozwój sektora kosmicznego, ale wciąż niewiele przedsiębiorstw zdobyło doświadczenie w tej branży. Sposobem na zwiększanie konkurencyjności krajowego sektora i wielkości kontraktów jest więc między innymi dzielenie się wiedzą i zamówieniami przez podmioty, które zdobyły kontrakty ESA. Jedną z nich jest SENER Polska, który uczestniczy w najważniejszych misjach ESA, jak JUICE, ATHENA, czy ExoMars (ATHENA z polskim udziałem , 2019-02-26).

Przemysł kosmiczny stawia bardzo wysokie wymagania, przede wszystkim chodzi o wymagania związane z jakością. Produkcja pojedynczych urządzeń jest mniej dochodowa niż duże zamówienia seryjne. Mimo to branża ta wciąż się rozwija i coraz więcej podmiotów uczestniczy w projektach sektora kosmicznego. Staramy się wspierać ten rozwój poprzez budowanie stabilnego łańcucha podwykonawców i dostawców – mówi dr Ilona Tobjasz, dyrektor rozwoju SENER Polska.

Działalność spółki przyczynia się także do realizacji kolejnego celu strategii – budowy kadr sektora kosmicznego. W 2018 SENER Polska kontynuował inwestycje w rozwój zarówno pracowników, jak i studentów, którzy dopiero rozpoczynają karierę w przemyśle kosmicznym. W ub.r. na edukację i szkolenia pracowników przedsiębiorstwo przeznaczyło równowartość 5% przychodów ze sprzedaży. Rozszerzony został również program działań edukacyjnych skierowanych do ponad 200 studentów zainteresowanych inżynierią aerokosmiczną z czterech czołowych uczelni technicznych. SENER Polska uczestniczy także od samego początku w programie stażowym Rozwój kadr sektora kosmicznego. Według ARP, współorganizatora programu, w każdej z trzech zrealizowanych do tej pory edycji to właśnie do SENER Polska była najdłuższa kolejka kandydatów na staż.

Wybrane dane i fakty z Raportu Oddziaływania Społecznego 2018: 60 polskich przedsiębiorstw i instytutów współpracuje z SENER Polska przy różnych projektach; 40% to średnia wartość projektu, którą spółka dzieli się z polskimi partnerami poprzez kontrakty na usługi i produkty; od 2012 zespół sekcji aerokosmicznej powiększył się 10-krotnie i obecnie liczy 33 wysokiej klasy specjalistów z kwalifikacjami do pracy w projektach agencji kosmicznych oraz organizacji Big Science. Oprócz tego 20% pracowników sekcji aerokosmicznej SENER Polska jest w trakcie współfinansowanych przez pracodawcę studiów. Ponad 200 studentów uczelni technicznych wzięło w zeszłym roku udział w zorganizowanych przez spółkę spotkaniach z inżynierami kosmicznymi. 33% zespołu SENER Polska stanowią kobiety.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.