Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

VRT500 w Mediolanie

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 11 kwietnia 2019

Wykorzystując ogromne zainteresowanie świata mediolańskim Tygodniem Design’u (8-14 kwietnia 2019) rosyjski holding śmigłowcowy – Wiertalioty Rosii (od 2007 część korporacji Rostiech) zaprezentował po raz pierwszy na Zachodzie nowy, lekki jednosilnikowy śmigłowiec VRT500, zaprojektowanego w biurze konstrukcyjnym VR-Tiechnołogii (VR-T).

VRT500 na Mediolańskim Tygodniu Design’u zrobił duże wrażenie. Rosjanie po raz pierwszy w promocji swojego przyszłego statku powietrznego zastosowali zachodnie metody marketingowe / Zdjęcie: Wiertalioty Rossii    

Osobliwością całego przedsięwzięcia jest to, że design nowego rosyjskiego śmigłowca jest dziełem włoskiej spółki ItalDesign. Premiera była doskonale zorganizowana i wywołała spore echo w świecie lotniczym, ponieważ po raz pierwszy rosyjska spółka zastosowała w promocji swojego przyszłego statku powietrznego metody typowe dla zachodnich gigantów.

Prezes spółki VR-T Aleksander Ochonko oświadczył w Mediolanie, że Rosjanie zamierzają globalnie rywalizować za pomocą VRT500 o ten fragment rynku wiropłatowego świata, na którym nie byli dotychczas obecni, a tworzą je nowoczesne, lekkie śmigłowce jednosilnikowe do wszelkich zastosowań. Ochonko powiedział, że obecnie jego macierzysty holding pracuje nad dokumentacją techniczną śmigłowca. Ta faza zakończyć się ma w 2021, kiedy to ruszyć ma w zakładach w Ułan-Ude produkcja pierwszej serii.

Próby w locie pierwszego latającego prototypu przewiduje on w przyszłym roku. Europa ma być głównym polem natarcia marketingowego, a śmigłowiec po testach w locie natychmiast rozpocząć ma proces certyfikacji Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA).

VRT500 ma układ dwuwirnikowy współosiowy i ma mieć masę startową 1600 kg. Ma być wyposażony w najnowszej generacji awionikę, a wygodna specjalnie zaprojektowana pod kątem maksymalizacji komfortu kabina mieścić ma 5 osób. Rosjanie szacują prędkość maksymalną VRT500 na 250 km/h, zasięg – ok. 860 km i masę użyteczną – do 730 kg (Premiera VRT500, 2018-05-24).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.