Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Vectory zostaną wycofane z Afganistanu

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 04 maja 2009

Rzecznik prasowy brytyjskiego ministerstwa obrony potwierdził, że zapadła ostateczna decyzja o wycofaniu z Afganistanu opancerzonych półciężarówek Vector, czyli wersji samochodów terenowych Pinzgauer 6x6.

Zmiana taktyki partyzantów wymusza wzmacnianie pancerzy pojazdów kontyngentu w Afganistanie. Z tego powodu Brytyjczycy wycofali już w tego kraju część Land Roverów (nie rezygnując z nich jednak całkowicie), a wkrótce rozpoczną zastępowanie gąsienicowych BvS10 Viking i kołowych Vectorów / Zdjęcie: MO Wielkiej Brytanii

Pierwsze z prawie 200 zamówionych pojazdów trafiło do Afganistanu w 2007, zastępując Land Rovery Snach (Truck Utility Medium), pochodne modelu Defender 110. Zakup Vectorów miał ograniczyć straty brytyjskiego kontyngentu - kilku żołnierzy straciło wcześniej życie w zamachach bombowych, których celem były samochody terenowe.

Nowe pojazdy - chwalone za doskonałe własności jezdne - przetrwały w Afganistanie zaledwie 2 lata. Powodem jest zwiększenie siły ładunków wybuchowych, stosowanych przez partyzantów. Opancerzenie Vectorów jest zbyt słabe, by zapewnić odpowiednią ochronę przewożonym żołnierzom. Z tego powodu większość z tych wozów nie wyjeżdża już na patrole.

Mimo tego BAE Systems dostarczy jeszcze zakontraktowane 20 egz., produkowane w zakładach w Newcastle. Przedsiębiorstwo będzie się również zajmować serwisowaniem dostarczonych już pojazdów.

Vectory są obecnie zastępowane cięższymi samochodami patrolowymi klasy MRAP, Mastiffami. Całkowita wymiana sprzętu nastąpi wraz z dostawami Mastiffów 2 i Ridgbacków, zamówionych jesienią ubiegłego roku (zobacz: Testy Ridgbacka).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra