Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zderzenie wodnosamolotów nad Alaską

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 14 maja 2019

Wczoraj około południa nad Coon Cove w pobliżu obszaru George Inlet, niedaleko Ketchikan na Alasce loty widokowe wykonywały dwa wodnosamoloty – DHC-3T Vazar Turbine Otter z 11 osobami na pokładzie i DHC-2 Beaver z 5 osobami. Przewoziły pasażerów ze statków wycieczkowych linii Princess Cruises (jednym z nich był Royal Princess, który płynął z Vancouver do Anchorage w 7-dniowym rejsie). Wycieczka obejmowała m.in. oglądanie Misty Fjords National Monument w pobliskim Tongass National Forest. Pogoda była dobra – chmury znajdowały się wysoko, a południowo wschodni wiatr wiał z prędkością kilkunastu km/h. W tych warunkach około 13:00 doszło do zderzenia wodnosamolotów.

Ekipa ratunkowa transportuje rannego pasażera wodnosamolotu do karetki w dokach George Inlet Lodge w Ketchikan na Alasce / Zdjęcie: Dustin Safranek – Daily News Ketchikan

Gdy na miejsce zdarzenia, ok. 15 km od Ketchikan, dotarli ratownicy, okazało się, że oba wodnosamoloty zatonęły. Co najmniej 5 osób lecących zginęło na miejscu. 4 kolejnych było rannych, w tym jedna w stanie krytycznym. Jedną osobę uznano za zaginioną. Tylko 6 osób nie odniosło poważniejszych obrażeń. Wszystkie ofiary śmiertelne to osoby lecące DHC-2. Rannych przewieziono do PeaceHealth Ketchikan Medical Center.

W akcji ratowniczej uczestniczył m.in. śmigłowiec MH-60 Jayhawk z Coast Guard Air Station Sitka i dwie 45-stopowe Response Boat-Medium z Coast Guard Station Ketchikan. Ich akcją kierował Coast Guard Sector Juneau Command Center.

Jeden z rozbitych samolotów to de Havilland Canada DHC-2 Beaver nr rej. N952DB, nr ser. 237 należący do Mountain Air Service. Drugi to de Havilland Canada DHC-3T Vazar Turbine Otter, którego operatorem były Taquan Air. Wodnosamoloty bazowały w Ketchikan-Waterfront.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.