Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pojazdy Ateş dla tureckich pograniczników

Służby państwowe, Przemysł zbrojeniowy, 20 maja 2019

16 maja 2019 turecka kompania Katmerciler Araç Üstü Ekipman Sanayi z Izmiru przekazała Ministerstwu spraw wewnętrznych 20 pierwszych rozpoznawczo-obserwacyjnych pojazdów opancerzonych 4x4 Ateş. Pojazdy są przeznaczone dla Straży ochrony pogranicza. Kolejnych 37 Ateşów ma zostać dostarczonych do końca 2019.

Uroczystość przekazania 20 pierwszych rozpoznawczo-obserwacyjnych pojazdów opancerzonych 4x4 Ateş tureckiemu resortowi spraw wewnętrznych, Izmir, 16 maja 2019 / Zdjęcie: Katmerciler

Pojazd rozpoznawczy Ateş powstał na bazie innej konstrukcji Katmerciler – pojazdu opancerzonego 4x4 Hizir. Może on przewozić do 6 osób (Hizir – 9). Jest napędzany silnikiem Cummins ISL o mocy 400 KM z automatyczną skrzynią przekładniową Allison 3000. Z pełnym wyposażeniem i załogą waży do 16 t. Może rozwijać prędkość do 120 km/h, a jego zasięg wynosi 700 km. Pojazd może pokonywać wodę o głębokości 100 cm, przeszkody o wysokości 45 cm i rowy o szerokości 100 cm.

Ateş jest wyposażony w kompleks rozpoznawczo-obserwacyjny dostarczany przez Aselsana. W jego skład wchodzi radar wykrywania obiektów naziemnych (Acar Kara Gözetleme Radarı) i całodobowy system elektrooptyczny (Şahingözü-OD Elektro-Optik Sensör Sistemi) – oba na wysuwanych masztach. Kompleks uzupełnia system lokalizowania źródła ostrzału (Seda (Yankı) Atış Yeri Tespit Sistemi), automatyczny system kierowania SECANS i 3 cyfrowe radiostacje.

Kontrakt na zakup 57 pojazdów Ateş jest w 75% finansowany przez Unię Europejską. Mają one bowiem patrolować granice Turcji z Bułgarią i Grecja, by uniemożliwić przenikanie przez nie nielegalnych imigrantów (głównie z Syrii) do UE.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.