Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koniec Stratolaunch Systems?

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 02 czerwca 2019

Agencja Reuters na podstawie kilku źródeł poinformowała, że po niedawnej śmierci fundatora (w październiku 2018) – współtwórcy Microsoftu, miliardera Paula Allena, Stratolaunch Systems zakończy działalność. Byłoby to o tyle dziwne, że kilka tygodni temu, 13 kwietnia 2019 został oblatany największy samolot na świecie – Scaled Composites Model 351 Stratolaunch (Stratolaunch oblatany, 2019-04-14), którego rozwój jest finansowany przez to przedsiębiorstwo.

Po informacji Reutersa pojawiły się komentarze, porównujące ewentualny los samolotu Stratolaunch do losów ogromnego wodnosamolotu – Hughes H-4 Hercules Spruce Goose. W 1947 wykonał on tylko jeden, krótki lot na niewielkiej wysokości. Miał rekordową rozpiętość – 98 m. Ten rekord pobił dopiero Stratolaunch z rozpiętością równą 117 m (Stratolaunch – największy samolot świata, 2017-06-01).

Stratolaunch Systems powstało w 2011 jako spółka zależna korporacji Vulcan. Po śmierci Paula Allena pojawiły się poważne pytania o jego przyszłość. W styczniu 2019 przedsiębiorstwo ogłosiło, że anuluje prace nad rodziną kosmicznych pojazdów nośnych, w tym samolotem kosmicznym wielokrotnego użytku Black Ice, a także silnikami rakietowymi, mającymi je napędzać. Oświadczeniu towarzyszyło zwolnienie 50 pracowników.

Model 351 Stratolaunch – samolot o największej rozpiętości w historii – wykonał dotąd tylko jeden lot – 13 kwietnia 2019. Od tego czasu jego producent nie ujawnił planu kolejnych lotów. Może się więc okazać, że pierwszy lot był ostatnim / Zdjęcie: Stratolaunch Systems

Po spekulacjach Reutersa portal Cnet poinformował, na bazie swoich źródeł, że działalność Stratolaunch Systems będzie kontynuowana. Samo przedsiębiorstwo, ani jego właściciele, nie wypowiedzieli się na ten temat. Nieoficjalnie pojawiają się jednak informacje o poszukiwaniu nowych inwestorów dla przedsięwzięcia i możliwej sprzedaż własności intelektualnej Stratolaunch Systems.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.