Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rezygnacja z 25 Dreamlinerów

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 09 maja 2009

Jeden z nieujawnionych klientów Boeinga zdecydował się zrezygnować z zakupu 25 samolotów pasażerskich B787 Dreamliner. Amerykański koncern zanotował w tym roku więcej anulowanych kontraktów niż zamówień.

Mimo ostatniej rezygnacji, Boeing nadal dysponuje portfelem zamówień na 861 Dreamlinerów. Amerykański koncern nie ujawnił, kto zdecydował się na anulowanie kontraktu. Wiadomo jednak, że po 25 samolotów zamówiły jedynie Air Berlin i Continental Airlines / Zdjęcie: Boeing

Rezygnacja z 25 samolotów jest największym, jednorazowym anulowaniem kontraktu na B787. O wadze wydarzenia świadczy fakt, że ich katalogowa cena wynosi aż 4,4 mld USD.

Co więcej, rezygnacja spowodowała, że według stanu na początek maja, w 2009 Boeing stracił zamówienia na więcej samolotów, niż ich zebrał. Łącznie bowiem klienci w bieżącym roku wycofali się z planów zakupu 1 B747, 1 B777 i aż 57 Dreamlinerów, zamawiając 41 najmniejszych maszyn rodziny B737, 9 B777 i 8 B787 (linia Gulf Air). Daje to 59 rezygnacji i 58 zamówień, przy zdecydowanie większej wartość anulowanych umów.

Konkurencyjny Airbus ma nieco lepsze konto. Zebrał 30 zamówień, przy odwołaniu zakupów 19 samolotów (14 rodziny A320 i 5 A350).

Przedstawiciele obu przedsiębiorstw zapewniają, że mimo tego zrealizują plany produkcji na 2009. Zakładają one - dla obu wytwórców - dostarczenie klientom ok. 480 maszyn pasażerskich.

Specjaliści branży są zgodni, że wyniki obu koncernów świadczą o poważnym załamaniu sektora lotniczego. Obok wpływu obecnego kryzysu gospodarczego, wskazują na zwiększenie się cen paliw i przewidują, że w przyszłości może dojść do dalszego kurczenia się portfeli zamówień.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.