Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Umowa na remonty i modyfikację T-72

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 11 czerwca 2019

Rozmowy toczone z bydgoskim Inspektoratem Wsparcia Sił Zbrojnych przez konsorcjum przemysłu zbrojeniowego, w skład którego wchodzą ZM Bumar Łabędy i PGZ oraz WZM, przyniosły 7 czerwca 2019 tekst umowy na remonty z częściową modyfikacją 318 T-72. Od 10 czerwca dokument bada pod kątem dbałości o interesy skarbu państwa Prokuratoria Generalna RP.

Akceptacja umowy bez poprawek lub wniesienie niewielkich korekt powinny zająć nie więcej niż dwa tygodnie. Jest więc szansa, że kontrakt może zostać podpisany jeszcze w czerwcu lub lipcu 2019. Zakłady liczyły, iż stanie się to w maju, co znacząco przyspieszyłoby kwestie kontraktacji wyrobów poddostawców. Ale i tak nie jest źle, bo pierwsze zmodyfikowane i wyremontowane wozy powinny zostać oddane zamawiającym jeszcze w tym roku.

Może się jednak zdarzyć, że liczba odświeżonych czołgów będzie corocznie uzgadniana z przemysłem. Ma być bowiem zależna od stanu finansów resortu obrony. Tak, czy inaczej wykonanie ostatecznego zamówienia remontowo-modyfikacyjnego powinno zostać zamknięte w ciąg 5-6 najbliższych lat.

Przedmiotem remontów z częściową modyfikacją mają być trzymane w rezerwie czołgi T-72 wyprodukowane w Łabędach. Nie ma wątpliwości, że to te zakłady mają pełne zdolności do przeprowadzenia takiego procesu / Zdjęcie: Wojciech Łuczak

Latem 2019 Bumar Łabędy – główny wykonawca, z jedynymi w Polsce pełnymi zdolnościami do przeprowadzenia procesu wymaganego przez gestora modyfikacji T-72 – przystąpi do tworzenia demonstratora, czyli jak się mówi w przemyśle – konfiguratora. Powstanie on na bazie czołgu zakładowego, a nie wozu z wojskowych magazynów mobilizacyjnych, aby ukazać to, co użytkownicy pragną otrzymać. Wszystko wskazuje na to, że ten czołg – pokazowy konfigurator zostanie zaprezentowany decydentom podczas MSPO 2019 w Kielcach.

Więcej w czerwcowym numerze RAPORT-wto


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.