Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

PAS 2019: Premiera Alice

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 19 czerwca 2019

Paryskie lotnisko Le Bourget było miejscem światowej premiery samolotu dyspozycyjnego Alice z napędem elektrycznym. Na stoisku izraelskiej spółki Eviation Aircraft zaprezentowano jego pierwszy, w pełni wyposażony prototyp.

Prototyp samolotu dyspozycyjnego Alice z napędem elektrycznym / Zdjęcie: Bartosz Głowacki  

Jak poinformował dyrektor generalny Eviation Omer Bar-Yohay, mieszczący 9 pasażerów Alice przeznaczony jest dla dużych linii lotniczych, poszukujących tanich, ekologicznych samolotów do obsługi połączeń o długości ok.  930 km. Linie te mają również pomóc Eviation w opracowaniu niezbędnej infrastruktury, w tym stacji ładowania akumulatorów, w celu wsparcia eksploatacji.

Zespół napędowy Alice stanowią 3 silniki elektryczne o mocy 260 kW każdy, dostarczone przez Siemensa i MagniX, zabudowane w tylnej części kadłuba i gondolach na końcach skrzydeł, poruszające 3 pięciołopatowe śmigła pchające. Każdy silnik czerpie moc z akumulatora litowo-jonowego o mocy 900 kWh. Ich łączna masa to ok. 3700 kg, a maksymalna masa startowa samolotu to 5900 kg. Alice to ogromny akumulator obudowany strukturą samolotu – mówi pół żartem, pół serio Bar-Yohay.

Zasięg obliczeniowy Alice, przy pełnym naładowaniu akumulatorów, to 1000 km, a prędkość przelotowa – 440 km/h. Samolot jest również układ sterowania lotem fly-by-wire i awionikę Honeywella.

Pierwszym nabywcą Alice są linie Cap Air, które zamówiły dwucyfrową liczbę samolotów. Przedstawiciele towarzystwa z Hyannis w stanie Massachusetts brali także udział w pracach projektowych. 

Po zakończeniu wystawy w Paryżu prototyp Alice zostanie wysłany do Prescott w Arizonie, gdzie rozpocznie próby instalacji pokładowych. Próby w locie będą realizowane w Seattle z pomocą lokalnej spółki AeroTec.

W próbach udział wezmą trzy samoloty – dwa prototypy i egzemplarz seryjny. Obecnie trwa produkcja części drugiego Alice, samolot ma rozpocząć próby w 4. kw. br. Trzeci samolot dołączy do nich w połowie 2020. Uzyskanie Certyfikatu Typu i dostawy pierwszych samolotów dla Aer Cap mają nastąpić w 2022 (Embry-Riddle łączy siły z Eviation, 2018-12-31).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.