Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatnie loty FR – Gruzja

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 07 lipca 2019

Gruzińskie linie lotnicze Georgian Airways i MyWay Airlines wykonały dziś ostatnie loty między Rosją a Gruzją przed ich czasowym wstrzymaniem. Ostatnie przewozy na tych trasach realizują też rosyjskie Uralskije Awialinii, Pabieda, S7, Red Wings, UTAir i Aerofłot. Decyzję o wstrzymaniu lotów pomiędzy FR a Gruzją i powrocie rosyjskich turystów z Gruzji podjął prezydent Władimir Putin po antyrosyjskich rozruchach, które odbyły się w Tbilisi 20 i 21 maja 2019. Zakaz obowiązuje od 8 czerwca 2019 na czas nieokreślony.

Wielu rosyjskich turystów przylatuje do Gruzji lądując w porcie lotniczym w Batumi nad Morzem Czarnym / Zdjęcie: Tomasz Hypki

Ministerstwo Transportu FR wstępnie szacuje straty, jakie poniosą rosyjscy przewoźnicy lotniczy w wyniku zakazu na 3 mld rubli (blisko 180 mln PLN). W chwili wprowadzenia zakazu w Gruzji przebywało 54 tys. rosyjskich turystów. Tylko 4,5 tys. zdecydowało się pozostać tam po 7 czerwca i nie zwróciło, ani nie wymieniło biletów na loty do swego kraju.

Rosyjskie MT oferuje im specjalne możliwości transportu, gdy zechcą opuścić Gruzję. Możliwe jest też indywidualne wykorzystanie transportu samochodowego lub przelot przez kraje trzecie (na przykład przez Erywań, Baku lub Mińsk – Bieławia już oferuje specjalne połączenia za 10-12 tys. rubli). Wydłuża to jednak podróż z kilku do kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu godzin.

Wstępnie straty szacują także Gruzini. Według tamtejszych analityków, na braku rosyjskich turystów Gruzja może stracić w 2019 ok. 100 mln USD. W 2018 do Gruzji przyleciało 1,404 mln rosyjskich turystów. Według różnych szacunków 70-75% turystów przylatuje z Rosji samolotami. Reszta wybiera transport naziemny.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.