Chiński flagowy przewoźnik Air China poinformował 11 lipca 2019 o zamówieniu 20 szerokokadłubowych Airbusów A350-900 za 6,537 mld USD. Pierwszy z nich ma zostać dostarczony w 2020, a ostatni w 2022. Według informacji giełdowej, zakup może zwiększyć możliwości przewozowe linii o 9,7%.
Air China dysponują obecnie 10 A350-900. Zabudowane są one w układzie 3 klas, z 32 miejscami w klasie biznes. Nowy kontrakt zawiera opcję wymiany 5 A350-900 na większe A350-1000.
Chińscy analitycy oceniają, że za Air China mogą pójść inni chińscy przewoźnicy lotniczy. To efekt kryzysu, z którym boryka się amerykański Boeing. Podczas gdy amerykański koncern uwikłany jest w problemy związane z bezpieczeństwem swych samolotów i wynikające stąd roszczenia przewoźników i pilotów, Airbus jest naturalnym wyborem dla Chińczyków. Szczególnie kontekście wojny handlowej, którą Chinom wypowiedziały Stany Zjednoczone Ameryki (SZA). Boeing nie uzyskał żadnych nowych zamówień od chińskich przewoźników od 2017.
Tę sytuację wykorzystuje Airbus. W marcu China Aviation Supplies Holding Co podpisał umowę (300 Airbusów dla ChRL, 2019-03-26)na zakup 300 samolotów europejskiego producenta (w tym 10 A350). Stało się to podczas wizyty chińskiego prezydenta Xi Jinpinga we Francji. Z kolei podczas Paris Air Show, China Airlines – stały klient Boeinga – zamówiły 25 Airbusów A321.