Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koniec Hemisphere?

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 18 lipca 2019

Koncern Textron Aviation wstrzymał prace związane z projektem nowego odrzutowca klasy biznes Citation Hemisphere (NBAA 2018: 225 Cessn dla NetJets, 2018-10-18). Powodem są problemy z opracowaniem przeznaczonego dla niego silnika Safran Aircraft Silvercrest.

W ub. r. Textron Aviation zawarł z NetJets umowę zakupu maksymalnie 150 odrzutowców Cessna Citation Hemisphere / Ilustracja: Textron Aviation

Według oświadczenia Francuzów wstępna umowa z Cessną została rozwiązana i nie wpłynęła na finanse żadnego z partnerów. Co więcej, Safran przyznaje, że silnik nie spełnia obecnie wszystkich założonych celów.

W 2017 Safran poinformował o kolejnych problemach dotyczących sprężarki wysokiego ciśnienia Silvercresta. Opóźnienie i niespełnienie zakładanych osiągów silnika spowodowały zakończenie innego projektu – Dassault Falcon 5X (Program Falcon 5X zakończony, 2017-12-14).

W odróżnieniu od Francuzów Textron czekał na wyniki prób stanowiskowych Silvercresta z przekonstruowaną sprężarką wysokiego ciśnienia. Zdaniem Safrana jej osiągi przekroczyły oczekiwania. Jednak obecnie konieczne są dalsze próby, aby potwierdzić osiągi i niezawodność konstrukcji. Francuzi mają kontynuować prace nad Silvercrestem i informować na bieżąco Amerykanów o ich postępach.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.