Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Twin Comanche w Meksyku

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 24 lipca 2019

Wczoraj ok. 10:00 z lotniska Escuela de Aviación Aeroclub Manitoba wystartował samolot Piper Twin Comanche. Na jego pokładzie znajdowały się 4 osoby. Mieli lecieć do Durango. Wkrótce po starcie samolot spadł na pole niedaleko Cuauhtémoc, na 28 kilometrze drogi do Álvaro Obregón.

Wrak samolotu Piper PA-30-160 Twin Comanche, który rozbił się 23 lipca 2019 w Meksyku / Zdjęcie: elsoldedurango

Gdy do wraku dotarli ratownicy (w akcji brali udział policjanci, ratownicy z Gwardii Narodowej, Czerwonego Krzyża i Bursztynowego Krzyża, a także ochrony cywilnej i przeciwpożarowej) okazało się, że wszyscy lecący samolotem zginęli. Ofiary katastrofy to pochodzący z Santa Catalina de Villela w gminie Namiquipa 24-letni pilot Jorge Calderón Rodríguez (numer licencji 201639392, z 4-letnim doświadczeniem w lotach komercyjnych), pastor i założyciel ewangelickiego kościoła menonitów z Lebenswasser (zostawił żonę i czworo dzieci), 33-letni Steve Wayne Wall Cornelsen, oraz 44-letnia Esther Friesen Voth i 42-letni David Wiebe Banman z tego kościoła.

Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Za najbardziej prawdopodobną uznaje się awarię techniczną.

Tak wyglądał samolot Piper PA-30-160 Twin Comanche, zn. rej. XB-OYB, w czasach swej świetności / Zdjęcie: elsoldedurango

Rozbity samolot to dwusilnikowy Piper PA-30-160 Twin Comanche, zn. rej. XB-OYB, certyfikat nr 20163228. Należał do Szkoły lotniczej Aeroklubu Manitoba.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.