Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Atak na bazę al-Dżufra w Libii

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 28 lipca 2019

Kilka portali internetowych donosi o nocnych atakach lotnictwa rządowego na pozostającą pod kontrolą samozwańczej Libijskiej Armii Narodowej Halifa Haftara bazę lotniczą al-Dżufra w Libii. Pierwszy atak miał miejsce wczoraj ok. 4:00, drugi już po świcie. Efektem ataku miało być m.in. uszkodzenie dwóch ukraińskich samolotów transportowych Ił-76, bsl, kompleksu przeciwlotniczego i składu amunicji.

Zdjęcie satelitarne bazy al-Dżufra, wykonane 26.07.2019 o 9:13:44 UTC. Widoczne płonące i uszkodzone samoloty / Zdjęcie: geoint

Informacje na temat zakresu uszkodzeń są sprzeczne. Wynika z nich, że jeden z Ił-76 spłonął. W ataku miał zginąć jeden z pilotów – Ukrainiec pochodzący z Mariupola. Samoloty miały należeć do Alfa Air i Europa Air. Te drugie linie zostały wczoraj pozbawione certyfikatu przez nadzór lotniczy Ukrainy. Prawdopodobnie jeden z samolotów przebywał w al-Dżufra od kilku miesięcy i był niezdatny do lotów.


Drukuj Góra