Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Przednia część kadłuba B747-8F

Lotnictwo cywilne, 21 maja 2009

Przedstawiciele Boeinga poinformowali, że 19 maja zakończono montaż przedniej części kadłuba B747-8 w wersji cargo. Pierwsze dostawy tych samolotów planowane są na 3. kwartał 2010.

B747-8 nie odniósł tak wielkiego sukcesu, jak A380. Do tej pory zamówiono jedynie 27 egz. w wersji pasażerskiej. W tym segmencie Airbus zdecydowanie dominuje. Odwrotna sytuacja dotyczy prezentowej na zdjęciu wersji towarowej. Europejczycy zawiesili prace nad modelem cargo, natomiast amerykanie kontynuują swoją dominację w tym segmencie rynku. Do tej pory otrzymali potwierdzone zamówienia na 78 egz. B747-8F / Zdjęcie: Boeing

Zmontowany element ma długość 27,2 metra. Został przeniesiony z końcowego etapu montażu, gdzie był uszczelniany i testowany przed rozpoczęciem instalacji systemowych.

Nowa wersja jumbo-jeta będzie wydłużona o 5,6 m, w porównaniu do B747-400. Długość samolotu zwiększy się do 76,4 m, przewyższając nawet Airbusa A380 (nadal będzie jednak miała mniejszą rozpiętość skrzydeł, a model pasażerski B747-8I, w konfiguracji trójklasowej, zabierze o ok. 80 pasażerów mniej, proponując im także mniejszą kubaturę).

B747-8 będzie miał wiele elementów wspólnych z B787, w tym architekturę kokpitu i silniki. W jego produkcji zostaną również wykorzystane na szerszą skalę kompozyty dla zmniejszenia masy.

Mimo sięgnięcia w dużej mierze po gotowe rozwiązania, także projekt B747-8 zanotował już spore, 1,5-roczne opóźnienie. Obecny komunikat Boeinga ma rozwiać wątpliwości do możliwości wystąpienia kolejnych opóźnień.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.