Przedstawiciele Boeinga poinformowali, że 19 maja zakończono montaż przedniej części kadłuba B747-8 w wersji cargo. Pierwsze dostawy tych samolotów planowane są na 3. kwartał 2010.
Zmontowany element ma długość 27,2 metra. Został przeniesiony z końcowego etapu montażu, gdzie był uszczelniany i testowany przed rozpoczęciem instalacji systemowych.
Nowa wersja jumbo-jeta będzie wydłużona o 5,6 m, w porównaniu do B747-400. Długość samolotu zwiększy się do 76,4 m, przewyższając nawet Airbusa A380 (nadal będzie jednak miała mniejszą rozpiętość skrzydeł, a model pasażerski B747-8I, w konfiguracji trójklasowej, zabierze o ok. 80 pasażerów mniej, proponując im także mniejszą kubaturę).
B747-8 będzie miał wiele elementów wspólnych z B787, w tym architekturę kokpitu i silniki. W jego produkcji zostaną również wykorzystane na szerszą skalę kompozyty dla zmniejszenia masy.
Mimo sięgnięcia w dużej mierze po gotowe rozwiązania, także projekt B747-8 zanotował już spore, 1,5-roczne opóźnienie. Obecny komunikat Boeinga ma rozwiać wątpliwości do możliwości wystąpienia kolejnych opóźnień.