Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Testy ROBOpilot

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 21 sierpnia 2019

US Air Force Research Laboratory (AFRL) i DZYNE Technologies z Irvine w Kalifornii 9 sierpnia oblatały samolot wyposażony w system konwersji na bezzałogowiec – ROBOpilot. Lot trwał 2 godziny. Samolot samodzielnie wylądował po nim na lotnisku startu.

Test odbył się w Dugway Proving Ground w stanie Utah. Wykorzystano do niego wyprodukowany w 1968 samolot Cessna 206. Oblot zrealizowano w ramach finansowanego przez AFRL programu CRI Small Business Innovative Research Phase II.

ROBOpilot w kabinie samolotu Cessna 206. Projektanci zapewniają, że tak skomplikowany jest prototyp, a urządzenia seryjne będą miały prostszą konstrukcję i będą łatwiejsze w montażu / Zdjęcie: USAF

ROBOpilot służy do szybkiej i taniej konwersji samolotów lotnictwa ogólnego na bezzałogowe statki latające. Urządzenie (rama z czujnikami, w tym kamerami, siłownikami, zasilaniem i elektroniką) montuje się w miejscu fotela pilota i łączy ze sterownicami oraz odpowiednio ustawia przełączniki w kabinie. System wykorzystuje różne czujniki, takie jak GPS i IMU (internal measurement unit). Komputer sterujący analizuje otrzymywane w ten sposób dane do sterowania lotem, który może odbywać się autonomicznie.

Samolot Cessna 206 (zn. rej. N2000V) w ROBOpilot staruje do pierwszego lotu. 9 sierpnia 2019, Dugway Proving Ground, Utah / Zdjęcie: USAF

Urządzenie równie łatwo zainstalować, jak i zdemontować. Bezzałogowy samolot można bowiem przywrócić do pierwotnej konfiguracji, z fotelem pilota. Konwersja trwa kilka godzin.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.