Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Internet rzeczy na pokładzie A350

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 13 września 2019

Airbus rozpoczął próby technologii Internetu rzeczy (IoT) na pokładzie samolotu A350-900 Flight Lab i zamierza wkrótce ujawnić tę nowinkę swoim klientom.  Pozwoli to pasażerom na korzystanie z nowych, spersonalizowanych usług, a liniom lotniczym zapewni możliwości zwiększenia przychodów i wydajności operacyjnej.

Próby IoT odbywają się na pokładzie jednego z przedseryjnych A350-900 (MSN002), wyposażonego w kabinę pasażerską Airspace / Zdjęcie: Airbus

Próby IoT odbywają się na pokładzie jednego z przedseryjnych A350-900 (MSN002), wyposażonego w kabinę pasażerską Airspace. W celu przeprowadzenia prób inżynierowie Airbusa we współpracy z przedstawicielami producentów wyposażenia kabinowego zainstalowali na jego pokładzie zestaw elementów pracujących w IoT –  prototypy interaktywnego fotela Recaro iSeat, skomputeryzowany system zamawiania usług cateringowych gategroup Connected Galley, bezprzewodowy system zarządzania kabiną, duży monitor OLED i pierwszy demonstrator nowej sieci szkieletowej IoT Airbusa, bazujący na otwartej platformie softwarowej.

Ekosystem przyszłej kabiny pasażerskiej, wykorzystującej IoT, umożliwi świadczenie dodatkowych usług pasażerom, liniom lotniczym i załogom.

Pasażerowie zyskają dostęp do bardziej spersonalizowanych usług pokładowych, dostosowanych do ich potrzeb i preferencji w oparciu o przekazane dane. W szczególności możliwe stanie się zdalne, ze znacznym wyprzedzeniem zamawianie preferowanych posiłków, rezerwowanie miejsca, konfigurowanie fotela oraz korzystanie z dostosowanego do indywidualnych upodobań multimedialnego systemu rozrywki (tzw. infotainment).

Linie lotnicze uzyskają źródło dodatkowych przychodów, np. dzięki możliwości prowadzenia spersonalizowanego handlu detalicznego na pokładzie i wyświetlania spersonalizowanych reklam, a także dzięki nowym usługom, które umożliwi IoT. Ponadto przewoźnicy będą w stanie poprawić wydajność operacyjną, poprzez dokonywanie z wyprzedzeniem obsług i napraw samolotów (obsługa predykcyjna dzięki analizie danych), unikanie marnotrawstwa i zwiększenie efektywności działania załóg. Nowe możliwości można będzie łatwo tworzyć i stosować dzięki użyciu odpowiednich aplikacji.

Załogi będą pracować w bardziej przyjaznym środowisku, dysponując wydajniejszymi narzędziami, zasilanymi cyfrowymi danymi w czasie rzeczywistym z sieci IoT całej kabiny. Jedno przenośne urządzenie pozwoli załogom monitorować i obsługiwać wszystkie elementy kabiny pasażerskiej.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.