Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

400 tys. h nalotu niemieckich C-160

Lotnictwo wojskowe, 27 września 2019

Samoloty transportowe C-160 Transall ze składu Luftwaffe (niemieckich wojsk lotniczych) wylatały od początku służby 400 tys. godzin. Z okazji jubileuszu jeden ze stacjonujących w bazie Hohn samolotów Lufttransportgeschwader (LTG, skrzydła lotnictwa transportowego) 63, noszący nr takt. 50+72, otrzymał okolicznościowe malowanie. Projekt opracował st. sierż. Fabian Lorenz, który następnie, wraz z innymi żołnierzami jednostki, naniósł malowanie na samolot w ciągu 9 dni roboczych.

Niemiecki C-160 Transall w okolicznościowym malowaniu z okazji wylatania 400 tys. h / Zdjęcie: MO Niemiec

Pierwszy niemiecki samolot tego wylądował na lotnisku w Szlezwiku-Holsztynie 13 czerwca 1968. Od tego czasu C-160 w barwach Luftwaffe pojawiały się na całym świecie: w Bośni, Kosowie, Afganistanie, Sudanie i Mali. Do ich zadań należał transport żołnierzy i sprzętu, a także 47 misji ewakuacji medycznej na rzecz sił pokojowych ONZ w Australii.

Początkowe plany Berlina zakładały wycofanie ze służby C-160 i kompletne wyekwipowanie Luftwaffe w nowe A400M do 2018. Jednak problemy z wadliwym działaniem zespołu napędowego, które najprawdopodobniej były przyczyną majowej katastrofy, spowodowały znaczne spowolnienie dostaw tych ostatnich.

Obecnie LTG 63 jest jedynym skrzydłem wyposażonym w C-160 zdolnym do wspomagania misji ekspedycyjnych i niesienia pomocy humanitarnej. Pod koniec 2017 rozwiązano inną jednostkę eksploatującą Transalle – LTG 61. Natomiast  LTG 62 stopniowo przekazywało swoje Transalle LTG 63, zastępując je A400M. Nasi zachodni sąsiedzi będą eksploatować Transalle do końca 2021. Według planów mają one wylatać jeszcze ok. 5 tys. h. W 2022 baza lotnicza Hohn zostanie ostatecznie zamknięta (A400M tankuje Rafale , 2019-07-19, Niemieckie Transalle do 2021, 2015-12-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.