Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Mosty GDELS w WITPiS

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 04 października 2019

W Wojskowym Instytucie Techniki Pancernej i Samochodowej odbyło się seminarium pt. Pokonywanie wąskich przeszkód wodnych w ramach NATO.

W trakcie praktycznej części spotkania odbyły się dynamiczne prezentacje dwóch przepraw oferowanych przez General Dynamics European Land Systems. Były to most towarzyszący średni MTV / Viper, którego nośnikiem był pojazd Jelcz 422 i kładka dla piechoty IAB / Mamba.

Specjalnie dla Wojska Polskiego układacz mostu Viper został zamocowany na pojeździe Jelcz 422 / Wszystkie zdjęcia: MGPR

Most Viper pozwala, w zależności od wersji, do przekraczania przeszkód drogowych od 4 do 8 m (most o długości od 5 do 9 m). Układacz dla mostu nie wymaga żadnej ingerencji w konstrukcję pojazdu - nośnika a samo rozłożenie mostu trwa zaledwie około 5 min. Nośność konstrukcji pozwala na maksymalne obciążenie do MLC40, przejechać mogą po nim pojazdy o wielu rozstawach kół. Specjalnie dla Wojska Polskiego układacz mostu został zamocowany na pojeździe Jelcz 422.

Kładka dla piechoty IAB / Mamba pozwala na pokonywanie przeszkód wodnych, suchodołów czy pól minowych a także sprawdza się w akcjach niesienia pomocy w czasie klęsk żywiołowych. Modułowa konstrukcja kładki pozwala na ułożenie mostu o długości 30 m w ciągu ok. 6 min.

Kładka Mamba wykonana jest z profili aluminiowych. Jeden zestaw składa się z 7 modułów o długości od 2,73 do 4,43 m, pływaka, ustawiacza mostu z rolkami, adaptera do noszy i ładunków logistycznych (kładka pozwala nawet na sprawny transport rannych), zestawu do montażu mostu i kotwienia oraz kontenera transportowego.

Z pomocą dodatkowych modułów i pływaków można skonstruować kładkę do pokonania przeszkód wodnych o szerokości większej niż 30 m. Kładki IAB / Mamba są już w wyposażeniu sił zbrojnych Wielkiej Brytanii, Irlandii, Szwecji, Austrii i Niemiec.




Galeria



Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.