Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsze testy Servala

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 18 października 2019

Jak poinformowało Ministerstwo Obrony Francji, rozpoczęły się testy wielozadaniowego transportera opancerzonego Serval. Pierwsze testy przeprowadzone zostały we wrześniu przez francuską Dyrekcję ds. Uzbrojenia DGA (Direction générale de l’armement) na poligonie w Angers.

Servale trafią przede wszystkim do jednostek szybkiego reagowania i pododdziałów rozpoznawczych / Zdjęcie: DGA

Pierwsze testy obejmowały przede wszystkim sprawdzenie mobilności pojazdów. Realizowano je na różnego typu podłożach o zróżnicowanym profilu. Badano także poziom drgań i dynamikę pojazdu. Próby udowodniły bardzo dobrą mobilność Servala. Kolejne próby weryfikujące charakterystyki jezdne Servala zaplanowano na 2020. Zrealizowane zostaną badania poziomu drgań i próby zmęczeniowe.

Serval, zwany także VBMRL, będzie stanowił uzupełnienie transportera Griffon. Jest od niego lżejszy i tańszy. Obydwa pojazdy zastąpią eksploatowane przez francuską armię transportery VAB i VBL. Serval, zbudowany w układzie 4x4 ma zależnie od wariantu masę od 15 do 17 t.

Opracowywane są cztery odmiany pojazdu: patrolowa, rozpoznawcza, łączności i walki elektronicznej. W odmianie patrolowej Serval może przewozić do 10 żołnierzy wyposażonych w system żołnierza przyszłości FELIN. Uzbrojenie wozu stanowić będzie zsmu. Pojazd zostanie także zintegrowany z systemem zarządzania polem walki SICS (Système d'information du combat SCORPION).

Armia francuska zamierza pozyskać 978 Servali do 2030 w ramach programu Scorpion i 1060 pojazdów w ramach programu VLTP (Véhicules légers tactiques polyvalents). Pojazdy dostarczy konsorcjum Nextera i Texelis. Pierwsze wozy w wariancie patrolowym mają zostać przekazane w 2022. Do 2025 planowane jest dostarczenie 489 Servali.


Drukuj Góra