Jak poinformowało Ministerstwo Obrony Francji, rozpoczęły się testy wielozadaniowego transportera opancerzonego Serval. Pierwsze testy przeprowadzone zostały we wrześniu przez francuską Dyrekcję ds. Uzbrojenia DGA (Direction générale de l’armement) na poligonie w Angers.
Pierwsze testy obejmowały przede wszystkim sprawdzenie mobilności pojazdów. Realizowano je na różnego typu podłożach o zróżnicowanym profilu. Badano także poziom drgań i dynamikę pojazdu. Próby udowodniły bardzo dobrą mobilność Servala. Kolejne próby weryfikujące charakterystyki jezdne Servala zaplanowano na 2020. Zrealizowane zostaną badania poziomu drgań i próby zmęczeniowe.
Serval, zwany także VBMRL, będzie stanowił uzupełnienie transportera Griffon. Jest od niego lżejszy i tańszy. Obydwa pojazdy zastąpią eksploatowane przez francuską armię transportery VAB i VBL. Serval, zbudowany w układzie 4x4 ma zależnie od wariantu masę od 15 do 17 t.
Opracowywane są cztery odmiany pojazdu: patrolowa, rozpoznawcza, łączności i walki elektronicznej. W odmianie patrolowej Serval może przewozić do 10 żołnierzy wyposażonych w system żołnierza przyszłości FELIN. Uzbrojenie wozu stanowić będzie zsmu. Pojazd zostanie także zintegrowany z systemem zarządzania polem walki SICS (Système d'information du combat SCORPION).
Armia francuska zamierza pozyskać 978 Servali do 2030 w ramach programu Scorpion i 1060 pojazdów w ramach programu VLTP (Véhicules légers tactiques polyvalents). Pojazdy dostarczy konsorcjum Nextera i Texelis. Pierwsze wozy w wariancie patrolowym mają zostać przekazane w 2022. Do 2025 planowane jest dostarczenie 489 Servali.