Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

TMB 2019: Airbus ujawnia LOUT

Imprezy branżowe, Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 05 listopada 2019

Uczestnicy odbywającego się w Manching tegorocznego Trade Media Briefing mieli możliwość zwiedzenia jednego z hangarów, w którym mieści się komora bezodbiciowa. W jej wnętrzu umieszczono demonstrator bezzałogowego statku latającego przeznaczonego do badań technologii zapewniających obniżenie wykrywalności (ang. Low Observable UAV Testbed, LOUT) podczas wykonywania zadań uderzeniowych.

Demonstrator bbsl LOUT / Zdjęcia: Airbus

LOUT został skonstruowany dzięki holistycznemu podejściu do zagadnienia obniżenia wykrywalności w różnych pasmach - widzialnym, akustycznym, podczerwieni i radiowym. Demonstrator, o kształcie romboidalnym, ma rozpiętość ok. 12 m i taką samą długość. Jego masa to ok. 4 t.

Docelowo LOUT napędzany będzie klasycznym silnikiem odrzutowym, który umożliwi mu rozwinięcie prędkości poddźwiękowej. Jego wloty powietrza, pokryte we wnętrzu powłoką pochłaniającą promieniowanie radiolokacyjne,  umieszczone są na górnej powierzchni kadłuba. W tylnej części kadłuba znajduje się dysza wylotowa, z możliwością wektorowania ciągu. Powietrze upustowe z silnika może służyć do chłodzenia struktury płatowca.

Uzbrojenie przenoszone będzie w wewnętrznych komorach w kadłubie. Wszelkie czujniki także umieszczono we wnętrzu płatowca.

Mimo, że szef projektu Mario Herzog nie chciał ujawniać zbyt wielu szczegółów, wiadomo, że wyniki analiz uzyskanych podczas prób LOUT posłużą do dopracowania projektu nowego europejskiego wielozadaniowego samolotu bojowego (PAS 2019: Dassault ujawnia SCAF, 2019-06-17). Wiele elementów ma też być użytych w ramach rozwoju i modernizacji innego samolotu bojowego Airbusa - Eurofightera (Ostatni Typhoon przekazany RAF, 2019-10-02).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.