Cientralnyj institut awiacionnowo motorostrojenia (CIAM) im. P.I. Baranowa poinformował o zakończeniu programu Adaptacja. Polegał on na przebudowie silnika samochodowego Kortież (używanego m.in. do napędu luksusowej limuzyny Aurus) na napęd lotniczy ADP-500 ze śmigłem. Miałby on być wykorzystany w dwusilnikowym samolocie do przewozu 9 osób lub w jednosilnikowym przewożącym 6 osób.
Badania przeprowadzono na stanowisku OKBM w Woroneżu. Poza specjalistami z CIAM i OKBM brali w nich udział inżynierowie z NAMI – projektanci Kortieża. Badania potwierdziły planowane charakterystyki napędu, w tym moc i zużycie paliwa. Silnik ma też planowaną masę. Teraz badania mają być kontynuowane w komorze ciśnieniowej, a także na odpowiednio przebudowanym samolocie.
Celem projektantów jest zbudowanie napędu znacznie tańszego od typowych, seryjnych silników lotniczych. Według ujawnionych wcześniej danych, chodzi o rodzinę modułowych silników z turbodoładowaniem, z których największy – V12 o poj. 6,6 l miałby rozwijać moc 850 KM i moment obrotowy 1320 Nm. Prace nad nią Rosjanie prowadzą wspólnie z Porsche Engineering.