Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Druga seria patrolowców w planach MW Chile

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 15 czerwca 2009

Armada de la Republica de Chile zabiega w kręgach politycznych stolicy - Santiago o pieniądze na budowę drugiej serii nowoczesnych patrolowców typu Piloto Pardo.


PZM81 Piloto Pardo wraca z jednego z pierwszych rejsów

Jest to całkowicie realne, bowiem część zysków z eksportu miedzi, zgodnie z prawem służy w Chile modernizacji sił zbrojnych.

Rok temu, 13 czerwca 2008 do służby we flocie chilijskiej wszedł pilotażowy okręt serii nowoczesnych patrolowców pełnomorskich - Patrulleros de Zona Maritima (PZM81) o nazwie Piloto Pardo. Zbudowano go we własnej stoczni - ASMAR w Talcahuano według wybranego w 2005 projektu OPV80 - niemieckiego biura konstrukcyjnego Fassmer (schemat był więc podobny, jak w przypadku naszego ciągle niedokończonego Ślązaka - korwety projektu 621 Gawron...).

Piloto Pardo, wyposażony w pokład lotniczy dla średniego śmigłowca, wypiera 1728 ton i jest jednostką 80-metrową, pozwalającą 30-osobowej załodze na 30 dni patrolowania z możliwością przebycia w tym czasie 8000 mil. Stocznia ASMAR kończy właśnie prace przy drugim, bliźniaczym okręcie - PZM82 Policarpo Toro.

Armada de la Republica de Chile jest tak zadowolona z własności Piloto Pardo, że już teraz zamierza przedłużyć zamówienie w Asmar o dwa okręty tego typu, tak aby każda z czterech flotylli (regionów dowodzenia i odpowiedzialności za strefę brzegową) dysponowała co najmniej jednym nowoczesnym patrolowcem. Ten sam projekt OPV80 wybrała również Argentyna, planując zbudować we własnej stoczni - Rio Santiago aż 5 jednostek. Jednak kryzys i załamanie budżetu obrony Buenos Aires na razie skutecznie wstrzymały te plany.

Również Kolumbia zdecydowała się na budowę patrolowca według projektu OPV80 Fassmer, jednak z pewnymi modyfikacjami w stosunku do konstrukcji Piloto Pardo. Pierwszy kolumbijski patrolowiec OPV80 budować ma stocznia Contecmar w Cartagena de Indias.

Na podstawie informacji Santiago Rivasa.

Zdjęcie: via Juan Carlos Cicalesi i Santiago Rivas


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.