Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rosyjski pokładowy bsl – przemiennopłat

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 11 stycznia 2020

9 stycznia 2020 podczas pobytu prezydenta Władimira Putina w Sewastopolu, na wystawie poświęconej przyszłości WMF FR, kompania TGE Group z St. Petersburga zaprezentowała projekt bezzałogowego przemiennopłata pokładowego z napędem hybrydowym. W zamyśle projektantów to jedno z wielu zastosowań samolotu w takim układzie i z takim napędem. Sama TGE Group zajmuje się przede wszystkim źródłami zasilania, silnikami elektrycznymi i elektronicznymi systemami sterującymi.

Wizja bezzałogowego przemiennopłata z napędem hybrydowym na pokładzie rosyjskiego okrętu / Ilustracja: TGE Group

Projekt prezentował prezes TGE Group, Ilia Raszkin. Powiedział, że projektowana maszyna, z czterema śmigłowirnikami, ma zasięg 2 tys. km i może rozwijać prędkość 500 km/h. Możliwe jest zbudowanie wersji cywilnej – pasażerskiej lub transportowej. Taki samolot mógłby być wykorzystywany na obszarach, gdzie – ze względu na zbyt mały zasięg – nie doleci śmigłowiec, ani – z braku pasów startowych – nie wyląduje samolot.

Prezes TGE Group, Ilia Raszkin prezentuje projekt przemiennopłata TGE Group prezydentowi Władimirowi Putinowi w obecności ministra obrony Siergieja Szojgu, który nie kryje swego sceptycyzmu i chciałby już pójść dalej / Zdjęcie: służba prasowa prezydenta FR

Według Kommiersanta, sam Putin uznał projekt za interesujący. Natomiast towarzyszący mu minister obrony Siergiej Szojgu stwierdził, że armia używa śmigłowców. I obiecał, że wyjaśni dlaczego... Prezydent FR powiedział wówczas, żeby (w wolnym tłumaczeniu) dać pomysłodawcom szansę. Chwilowo załamany Raszkin mógł się wówczas uśmiechnąć.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.