Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ex-francuskie Harfangi dla Maroka

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 11 lutego 2020

Według niepotwierdzonych oficjalnie doniesień medialnych Adwas ujenna ageldan (królewskie wojska lotnicze Maroka) pozyskały co najmniej 3 bezzałogowe statki latające Harfang (zmodyfikowane Israel Aerospace Industries Heron), używane wcześniej przez francuskie Armée de l'Air (wojska lotnicze).

Królewskie wojska lotnicze Maroka pozyskały co najmniej 3 ex-francuskie bsl Harfang / Zdjęcie: MO Francji

Harfangi miały trafić do Maroka na początku br., za pośrednictwem spółki Dassault Aviation. Wartość transakcji wyniosła około 48 mln USD. Umowa w tej sprawie została zawarta między Izraelem a Marokiem już w 2013. Bezzałogowce mają być używane przez Adwas ujenna ageldan do monitorowania działań grup terrorystycznych w południowej części kraju i na obszarze Sahary Zachodniej.

Armée de l'Air wycofały Harfangi ze służby na początku 2018. Podczas misji ekspedycyjnych bezzałogowce wylatały ponad 5 tys. h nad Afganistanem, a kolejne 7 tys. h w ramach operacji Harmatan (w Libii), Serval (w Mali) i Barkhane (na Sahelu). W lipcu 2016 wróciły do macierzystej bazy. Łączny nalot Harfangów Armee de l’Air zamknął się liczbą 15 440 h, bez żadnego zdarzenia (Francuzi wycofali Harfangi, 2018-01-16).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra