Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Strata Suchoja

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 24 czerwca 2009

Kompania Suchoj poniosła w 2008 stratę netto w wysokości 1,59 mld rubli przy sprzedaży równej 38,78 mld rubli.

Według opublikowanego wczoraj sprawozdania, główną przyczyną straty było zmniejszenie rentowności produkcji i straty kursowe na poziomie 2,89 mld rubli. W 2007 wartość sprzedaży wynosiła 33,57 mld rubli, a zysk netto sięgnął 3,13 mld rubli.

Właścicielem 98,83% akcji OAO Kompania Suchoj jest OAK (Obiediniennaja awiastroitielnaja korporacja). Reszta akcji należy do agencji rządowej.

Za najważniejsze wydarzenia roku 2008 zarząd spółki uznał: rozpoczęcie prób w locie myśliwca wielozadaniowego Su-35, którego produkcja seryjna ma rozpocząć się w 2011; kontynuację prac na myśliwcem przyszłości PAK-FA; oblot prototypu samolotu komunikacji regionalnej Super Jet 100 - pierwszego samolotu pasażerskiego zaprojektowanego w Rosji po upadku ZSRS; wprowadzenie systemu dostaw według koncepcji Lean-technologie. Od 2006 w holdingu funkcjonuje uczelnia, której absolwenci stanowią kadrę przedsiębiorstw produkcyjnych.

Celem Kompanii Suchoj jest utrzymanie wiodącej pozycji na rynku samolotów wojskowych. Najważniejsze jej produkty w tym zakresie to myśliwce Su-27SK/-30MK, Su-34 i Su-35. W latach 2016-2015 holding chce dostarczać myśliwce nowej generacji - efekt programu PAK-FA. Samoloty wojskowe Suchoja mają stanowić 10-12% światowego rynku w tym zakresie.

Jeszcze więcej Kompania Suchoj chciałaby sprzedawać samolotów pasażerskich komunikacji regionalnej. SSJ-100 ma przejąć 18-20% tego rynku.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.