Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Blokada lotniska w Ekwadorze

Lotnictwo cywilne, Służby państwowe, 19 marca 2020

Rząd Ekwadoru wprowadził restrykcje związane z pandemią COVID-19. Zezwolił jednak na przylot samolotów po osoby chcące opuścić to państwo. Pozwolił też na powrót do domów Ekwadorczyków z zagranicy.

Film pokazujący blokadę lotniska w Guayaquil opublikował na Twitterze Manuel Ramirez z ARFF. Obok – kadr z tego nagrania

Lokalne władze w Guayaquil nie zgodziły się jednak na takie rozwiązanie. Gdy na lotnisku im. José Joaquín Olmedo pod miastem miał wylądować samolot po repatriantów, pas startowy został zablokowany przez radiowozy policji i samochody innych służb. W efekcie ten i kolejny samolot pasażerski musiały zostać przekierowane do Quito. Przeciwko działaniom władz lokalnych protestowali zarówno przedstawiciele rządu, jak i kierownictwo lotniska. Oczekują oni wznowienia regularnych lotów z i do Guayaquil. Z kolei władze Guayaquil podkreślają, że w tamtejszej prowincji zanotowano najwięcej zakażeń COVID-19 w Ekwadorze. Ich zdaniem zakaz jest więc niezbędną formą dbania o bezpieczeństwo lokalnej ludności.

Pierwszym zablokowanym był samolot hiszpańskich linii Iberia. Miał on zabrać z Guayaquil 200 obcokrajowców (głównie Francuzów, Włochów i Hiszpanów) próbujących opuścić Ekwador. Drugi z zawróconych samolotów należał do KLM. Oba ostatecznie wylądowały w Quito – stolicy Ekwadoru.

Samolot KLM wrócił już, pusty, do Amsterdamu. Samolot Iberii czeka na załogę, która musiała odpocząć przed lotem powrotnym w hotelu. Trafiło tam 11 osób. To także spowodowało problem, bo Hiszpania, skąd przylecieli, jest jednym z największych ognisk nowego koronawirusa w Europie i na świecie. Z punktu widzenia Ekwadorczyków mogą więc stanowić zagrożenie.


Drukuj Góra