Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Asteri – argentyński bsl

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 20 marca 2020

Argentyńskie przedsiębiorstwa Cicaré Helicópteros, Marinelli i INVAP opracowały bezzałogowy śmigłowiec Asteri RUAS 160, przeznaczony do zadań związanych z obronnością, bezpieczeństwem i rolnictwem.

Prototyp Asteri RUAS 160 został zaprezentowany po raz pierwszy na targach rolniczych Expoagro 2020 w San Nicolás w prowincji Buenos Aires w bieżącym miesiącu / Zdjęcie: Santiago Rivas

Prace nad bsl rozpoczęły się w 2017. Inżynierowie z Marinelli proejktowali autonomiczny układ sterowania, a specjaliści Cicaré – płatowiec. W 2019 podpisano umowę z INVAP, która ma większe doświadczenie w zakresie pojazdów autonomicznych, aby skonstruować ostateczną wersję bezzałogowca.

INVAP dostarcza oprogramowanie układu sterowania lotem, dane telemetryczne, czujniki i naziemną stację kierowania. Śmigłowiec ma przeciwbieżne wirniki nośne o średnicy 3,10 m i jest napędzany silnikiem o mocy 40 KM, który umożliwia mu rozwinięcie prędkości 150 km / h. Masa własna konstrukcji to 80 kg, a maksymalna masa startowa – 160 kg. Ásteri ma zdolność autonomicznego powrotu do punktu startu i obliczenia zasięgu na podstawie ilości paliwa – mówi Juan Manuel Cicaré, prezes Cicaré Helicópteros.

Seryjne Asteri mają trafić na rynek w przyszłym roku. Projektanci zakładają, że ich cena będzie wynosić tylko 40-50% ceny dostępnych na rynku bsl z napędem elektrycznym. Nicolás Marinelli, właściciel spółki Marinelli, wyjaśnia, że jest to mniejszy z rodziny bsl. Konsorcjum opracowało także projekty większych bezzałogowców przeznaczonych do zadań poszukiwawczo-ratowniczych, patrolowych i opryskiwania upraw.

Na podstawie informacji Florencii Lucero Heguy


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.