Argentyńskie przedsiębiorstwa Cicaré Helicópteros, Marinelli i INVAP opracowały bezzałogowy śmigłowiec Asteri RUAS 160, przeznaczony do zadań związanych z obronnością, bezpieczeństwem i rolnictwem.
Prace nad bsl rozpoczęły się w 2017. Inżynierowie z Marinelli proejktowali autonomiczny układ sterowania, a specjaliści Cicaré – płatowiec. W 2019 podpisano umowę z INVAP, która ma większe doświadczenie w zakresie pojazdów autonomicznych, aby skonstruować ostateczną wersję bezzałogowca.
INVAP dostarcza oprogramowanie układu sterowania lotem, dane telemetryczne, czujniki i naziemną stację kierowania. Śmigłowiec ma przeciwbieżne wirniki nośne o średnicy 3,10 m i jest napędzany silnikiem o mocy 40 KM, który umożliwia mu rozwinięcie prędkości 150 km / h. Masa własna konstrukcji to 80 kg, a maksymalna masa startowa – 160 kg. Ásteri ma zdolność autonomicznego powrotu do punktu startu i obliczenia zasięgu na podstawie ilości paliwa – mówi Juan Manuel Cicaré, prezes Cicaré Helicópteros.
Seryjne Asteri mają trafić na rynek w przyszłym roku. Projektanci zakładają, że ich cena będzie wynosić tylko 40-50% ceny dostępnych na rynku bsl z napędem elektrycznym. Nicolás Marinelli, właściciel spółki Marinelli, wyjaśnia, że jest to mniejszy z rodziny bsl. Konsorcjum opracowało także projekty większych bezzałogowców przeznaczonych do zadań poszukiwawczo-ratowniczych, patrolowych i opryskiwania upraw.
Na podstawie informacji Florencii Lucero Heguy