Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Testy Otamana 6x6

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 24 marca 2020

Ukraiński Defense Express opublikował nagranie z testów transportera kołowego Otaman 6x6. Prototyp zbudowała prywatna kijowska kompania NWO Praktika. Jego konstrukcja została oparta na bazie sowieckiego BTR-60.

Ukraiński kołowy transporter opancerzony Otaman 6x6 w czasie testów poligonowych / Zdjęcia: via Defense Express

Otaman 6x6 jest oferowany ukraińskiej piechocie morskiej. Jego uzbrojenie stanowi moduł bojowy BM-3M Szturm z armatą kal. 30 mm, karabinem maszynowym i granatnikiem automatycznym. Załogę transportera stanowi 3-4 żołnierzy – dowódca, mechanik-kierowca i 1-2 operatorów uzbrojenia. Pojazd może przewozić do 7 żołnierzy desantu.

Ukraiński transporter został zbudowany w układzie z silnikiem z przodu kadłuba. Ma on chronić żołnierzy przewożonych w tylnej części pojazdu. Według producenta, Otaman 6x6 spełnia wymagania ochrony przeciwminowej NATO STANAG 4569. Zawieszenie transportera opracowało amerykańskie przedsiębiorstwo Meritor. Prześwit pojazdu wynosi 453 mm.

Planowana rodzina pojazdów na bazie kołowego transportera opancerzonego Otaman 6x6 / Rysunek: NWO Praktika

Otaman 6x6 jest napędzany silnikiem wysokoprężnym Deutz TCD 2015 o mocy 558 KM i momencie obrotowym 2080 Nm. Napęd przenosi automatyczna skrzynia biegów Allison 4500 SP. Przy masie maksymalnej 23 ton prędkość maksymalna transportera wynosi 110 km/h.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.