Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nieszczelny KC-46A

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 31 marca 2020

Według oficjalnych dokumentów US Air Force (wojsk lotniczych Stanów Zjednoczonych Ameryki) ze zbiorników tankowca Boeing KC-46A Pegasus wycieka paliwo. Problem, który został odkryty po raz pierwszy w lipcu 2019, został niedawno zaklasyfikowany jako brak kategorii 1.

Boeing twierdzi, że 16 KC-46A wymaga naprawy, a 7 samolotach problem nieszczelności instalacji paliwowej został już rozwiązany / Zdjęcie: USAF

Wojsko i producent współpracują, aby ustalić podstawową przyczynę (nieszczelności) i wdrożyć działania naprawcze. Biuro programu KC-46 kontynuuje monitorowanie całej floty Pegasusów i ulepsza próby odbiorcze instalacji paliwowej w celu wykrycia ewentualnych nieszczelności jeszcze w zakładach w Seattle, gdzie można je naprawić przed dostawą. Boeing jest umownie zobowiązany do usunięcia tej wady bez dodatkowych kosztów dla rządu – twierdzi dowództwo USAF.

Boeing twierdzi, że 16 KC-46A wymaga naprawy, a 7 samolotach problem został już rozwiązany. Produkcja Pegasusów została wstrzymana do 8 kwietnia z powodu pandemii koronawirusa.

Instalacja paliwowa KC-46A jest wyposażona w redundantne zabezpieczenia ograniczające wycieki ze zbiorników paliwa. Jednak w niektórych przypadkach personel zajmujący się obsługą techniczną tych samolotów znajduje paliwo między dwiema przegrodami ochronnymi.

Co gorsza, KC-46A ma jeszcze dwa inne braki kategorii 1, które zgodnie z definicją US Air Force: mogą spowodować śmierć lub poważne obrażenia pilota albo utratę lub poważne uszkodzenie samolotu, a w dodatku krytycznie ograniczają zdolności bojowe eksploatującej je jednostki i mogą spowodować wstrzymanie produkcji.

Są to problemy ze zniekształceniem obrazu, jaki pokazuje kamera operatora sztywnego przewodu paliwowego oraz nieprawidłowe połączenie tegoż przewodu z gardzielą wlewu instalacji paliwowej lżejszych samolotów (m .in. A-10 Thunderbolt). Pierwsza z w/w usterek jest winą producenta i jest naprawiana na jego koszt. Według USA opóźni to wejście seryjnych samolotów do eksploatacji co najmniej do 2023. W grudniu 2019 Boeing rozwiązał inny brak kategorii 1, związany z mocowaniem ładunku na podłodze ładowni Pegasusa (Zgoda na KC-46A dla Izraela , 2020-03-04, Boeing odwołał dyrektora generalnego, 2019-12-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.