Rosoboroneksport poinformował 23 kwietnia o rozpoczęciu promocji kołowego transportera opancerzonego Bumerang 8x8 na rynkach zagranicznych. Zainteresowanie pojazdem miały do tej pory wyrazić państwa Afryki, Bliskiego Wschodu, Południowej i Środkowej Azji.
Bumerang jest uniwersalną platformą, na bazie której ma powstać powstały do tej pory dwa warianty pojazdów kołowych – bojowy wóz piechoty i transporter piechoty. Wraz z pojazdami Kurganiec i Armata ma, zdaniem rosyjskiego resortu obrony, zastąpić używane dotychczas wozy bojowe, wywodzące się jeszcze z czasów Związku Radzieckiego.
Konstrukcyjnie zbliżony do pojazdów zachodnich Bumerang zrywa z nietypowym układem transporterów BTR-80. Zbudowany został w klasycznym dla transporterów piechoty układzie z przedziałem napędowym i kierowania z przodu, przedziałem bojowym pośrodku pojazdu i przedziałem desantu z tyłu. W wariancie transportera piechoty Bumerang mieści 11 żołnierzy, którzy opuszczają pojazd przez tylną rampę lub drzwi. Pojazd może być uzbrojony, zależnie od wariantu, w wieżę z 30-mm armatą automatyczną i wyrzutnie ppk (wraz z zaawansowanym sko) lub w moduł z 12,7-mm km.
Napędzany może być silnikiem diesla o mocy do 750 KM, co ma zapewniać mu dobrą mobilność. Transporter przystosowany jest także do pływania. Opancerzenie zapewnia osłonę balistyczną przeciwko broni małokalibrowej i może zostać rozszerzone o dodatkowe moduły pancerza reaktywnego i aktywny system ochrony. Ponadto transporter zapewnia ochronę przed wybuchami min i fugasów (Seryjna wieża AU-220M zadebiutuje w Indiach, 2020-02-02, Armia-2017: Bumerang z modułem Bierieżok, 2017-08-23).