Skandynawska linia lotnicza Norwegian Air Shuttle, jako pierwszy przewoźnik niskokosztowy na polskim rynku, oferuje od 1 lipca na warszawskim lotnisku Okęcie usługę samodzielnej odprawy biletowo-bagażowej (self check-in).
Self check-in to nowoczesne rozwiązanie, z powodzeniem wykorzystywane na wielu lotniskach w Skandynawii, gdzie samodzielnie odprawia się większość pasażerów Norwegian. Przyspiesza ono proces odprawy, a także, co szczególnie ważne w obecnych trudnych dla branży lotniczej czasach, pozwala istotnie ograniczyć koszty.
- Jesteśmy przekonani, że również polscy pasażerowie docenią zalety samodzielnej odprawy biletowo-bagażowej, którą jako pierwsi spośród linii niskokosztowych wprowadzamy w Polsce. Będziemy zachęcać do korzystania z automatów check-in, w których szybko, łatwo i bez kolejki można dokonać odprawy, a zaoszczędzony czas można wykorzystać na przykład na zakupy przed odlotem, mówi Jarosław Święcki, Dyrektor Generalny Norwegian Air Shuttle Polska.
Nowe rozwiązanie niesie ze sobą szereg korzyści dla pasażerów. Każda osoba odlatująca z Warszawy rejsami Norwegian ma teraz możliwość dokonania odprawy w jednym z trzech automatów samoobsługowych. Wyróżniające się czerwonym kolorem urządzenia zainstalowane zostały w Terminalu 1, w hali odlotów, obok stanowiska informacji. W automacie możliwa jest całkowita odprawa biletowo-bagażowa, a pasażer ma możliwość wybrania dowolnego miejsca w samolocie oraz nadania bagażu. Po wydrukowaniu karty pokładowej oraz wywieszki bagażowej, którą należy przykleić do bagażu, pasażer udaje się do specjalnego stanowiska odbioru bagażu oznaczonego jako Baggage Drop Off, a następnie do wyjścia do samolotu. Pełna odprawa może trwać nawet mniej niż jedną minutę. Wszystkie instrukcje dostępne są również w języku polskim.