Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Air France wycofują A380

Lotnictwo cywilne, 21 maja 2020

Zarząd grupy Air France-KLM ogłosił, że 9 samolotów szerokokadłubowych Airbus A380, napędzanych silnikami  Engine Alliance GP7200, które pozostały we flocie Air France, nie powróci już do eksploatacji. Powodem decyzji jest kryzys w branży wywołany pandemią SARS-CoV-2.

Narodowy przewoźnik Francji eksploatował 10 Airbusów A380 / Zdjęcie: Air France 

Plany wycofania A380 z floty narodowego przewoźnika Francji anonsował już jesienią 2018 obecny prezes grupy Benjamin Smith, motywując to znacznymi kosztami eksploatacyjnymi. W dodatku na początku 2019 koncern z Tuluzy postanowił zakończyć produkcję największych samolotów pasażerskich świata (Koniec produkcji A380, 2019-02-17).

Pierwszy A380 w barwach Air France został wycofany w listopadzie 2019. Pozostałe samoloty tego typu, z których 5 jest własnością linii, a 4 są leasingowane, liczące sobie średnio 9 lat, miały zakończyć loty do końca 2022.

Ich miejsce zajmą dwusilnikowe samoloty szerokokadłubowe nowej generacji, Airbusy A350 i Boeingi 787 (Grupa AF-KLM redukuje flotę, 2020-03-16, 3 A350 zamiast 2 A380 dla Air France, 2017-02-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.