Teledyne Continental Motors od sierpnia rozpocznie dostawy nowego silnika tłokowego dla samolotów lekkich (LSA) o maksymalnej masie startowej do 600 kg. O-200-D Lightweight, ważący 90 kg, osiąga moc 100 KM.
Nowa jednostka napędowa stanowi kolejne rozwinięcie silników rodziny C-90/O200. Dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów - w tym do budowy cylindrów i korbowodu - udało się zmniejszyć masę, przy utrzymaniu 100 KM mocy, z modelu O-200. Masz zestawu, dotyczy silnika suchego, ale z rozrusznikiem, zapłonem i instalacją paliwową.
Zmodernizowane silniki mogą być wykorzystywane we wszystkich modelach samolotów, przeznaczonych do wykorzystywania jednostek napędowych o mocy 85-115 KM. Zmniejszona masa predestynuje O-200-D Lightweight do zabudowy w najlżejszych samolotach i maszynach do samodzielnego montażu.
Cena silnika została określona na 21,5 tys. USD, czyli o 600 USD mniej, od najtańszej wersji O-200.