Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Lekki O-200

Lotnictwo cywilne, 07 lipca 2009

Teledyne Continental Motors od sierpnia rozpocznie dostawy nowego silnika tłokowego dla samolotów lekkich (LSA) o maksymalnej masie startowej do 600 kg. O-200-D Lightweight, ważący 90 kg, osiąga moc 100 KM.

O-200-D Ligthweight ma mniejszą masę oraz cenę, niż jego poprzednik. Rozpoczęcie sprzedaży nowego silnika przypada jednak w niekorzystnym okresie. Rynek samolotów tłokowych kurczy się, a dodatkowo cios wytwórcom takich maszyn zadał obecny kryzys. Sprzedaż branży - według niepełnych danych - spadła w ciągu ostatnich miesięcy w USA o ok. 60-70% / Zdjęcie: Teledyne Continental

Nowa jednostka napędowa stanowi kolejne rozwinięcie silników rodziny C-90/O200. Dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów - w tym do budowy cylindrów i korbowodu - udało się zmniejszyć masę, przy utrzymaniu 100 KM mocy, z modelu O-200. Masz zestawu, dotyczy silnika suchego, ale z rozrusznikiem, zapłonem i instalacją paliwową.

Zmodernizowane silniki mogą być wykorzystywane we wszystkich modelach samolotów, przeznaczonych do wykorzystywania jednostek napędowych o mocy 85-115 KM. Zmniejszona masa predestynuje O-200-D Lightweight do zabudowy w najlżejszych samolotach i maszynach do samodzielnego montażu.

Cena silnika została określona na 21,5 tys. USD, czyli o 600 USD mniej, od najtańszej wersji O-200.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.