Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Projekt dyrektywy zdatności dla Boeingów 737 MAX

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 07 sierpnia 2020

Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) opublikowała projekt dyrektywy zdatności, która ma umożliwić powrót do eksploatacji samolotów Boeing 737 MAX 8 i 737 MAX 9.

Boeingi 737 MAX zostały zawieszone w lotach, po tym jak w dwóch katastrofach samolotów Lion Air i Ethiopian Airlines zginęło łącznie 346 osób.

W porozumieniu z Boeingiem FAA proponuje wprowadzić następujące zmiany:

  • wdrożenie nowego oprogramowania komputera układu sterowania lotem,
  • przegląd obecnej instrukcji użytkowania w locie i modyfikacje jej procedur w zakresie nowo wprowadzonych zmian do oprogramowania i zmniejszenia wysiłku załogi przy wykonywaniu niektórych czynności,
  • wdrożenie nowego oprogramowania wyświetlaczy parametrów lotu i zespołu napędowego,
  • zmiana tras przewodów elektrycznych układu wspomagania stateczności, zabezpieczającego przed przeciągnięciem
  • sprawdzenie czujników kąta natarcia oraz
  • wykonanie lotu sprawdzającego przed rozpoczęciem normalnej eksploatacji. 

FAA oczekuje na uwagi od użytkowników samolotów rodziny 737 MAX w ciągu najbliższych 45 dni. Jednocześnie poinformowano, że planuje się przywrócić te samoloty do wykonywania normalnych lotów komercyjnych na początku 2021.

Jednak w okresie uziemienia samolotów spowodowanego pandemią koronawirusa w samolotach Boeing 737 innych niż MAX pojawiła się korozja zaworów paliwowych, która po wznowieniu lotów objawiła się nagłym wyłączaniem silników (FAA nakazała przeglądy Boeingów 737, 2020-07-26).

W związku z tym może się okazać, że samoloty rodziny 737 MAX po prawie dwóch latach uziemienia będą musiały być poddane bardziej rygorystycznym przeglądom niż aktualnie planowane. Zapewne zwiększy to koszty i najprawdopodobniej spowoduje kolejną falę roszczeń wobec koncernu z Chicago.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.