Francuska Direction Générale de l’Armement (DGA, Dyrekcja Generalna ds. Uzbrojenia) poinformowała, że 31 lipca odebrała pierwszy samolot Beechcraft King Air 350, przystosowany do zadań wywiadowczych, obserwacyjnych i rozpoznawczych (franc. Avions Légers de Surveillance et de Reconnaissance, ALSR). Modyfikację samolotu przeprowadziły zakłady Sabena Technics ulokowane na lotnisku Bordeaux-Mérignac. W jego wnętrzu zabudowano wyposażenie dostarczone przez Thalesa.
6 sierpnia samolot, noszący nazwę Vador, przyleciał do swojej macierzystej jednostki Escadron électronique aéroporté 00.054 Dunkerque, stacjonującej w bazie lotniczej 105 Commandant Viot w Évreux-Fauville. Obecnie w jej składzie znajdują się dwa zmodyfikowane samoloty Transall C-160G Gabriel. Ods 2025 będą zastępować je nowe samoloty wywiadu elektronicznego – Archange, opracowane na bazie odrzutowca dyspozycyjnego Falcon 8X (Projekt Archange rozpoczęty, 2019-11-22).
DGA zamówiła dwa pierwsze ALSR w ramach umowy z czerwca 2016, wartości 50 mln euro. Pierwszy z nich przybył do Bordeaux w maju 2017. Początkowo nosił tymczasowe znaki rejestracyjne F-WTAP, ale potem zarejestrowano go ponownie jako F-ZACG. Drugi samolot, F-WTAO, od jesieni 2018 przechodzi próby w locie w Bordeaux.
ALSR będą eksploatowane przez Armée de l'Air (wojska lotnicze) wspierając działania Direction du Renseignement Militaire (agencji wywiadu wojskowego) i Direction Générale de la Sécurité Extérieure (agencji wywiadu wojskowego i strategicznego), razem z innymi statkami powietrznymi takimi jak wielozadaniowe samoloty bojowe Rafale, morskie samoloty patrolowe Atlantique 2 i bezzałogowe statki latające MQ-9 Reaper (Zmodernizowane Atlantique 2 w służbie, 2019-10-30).
Armée de l'Air mają odebrać 8 samolotów King Air 350 ALSR do 2030. Dostawa trzeciego samolotu została niedawno przyspieszona z 2027 na 2023, w ramach planu wsparcia francuskiego rządu dla przemysłu lotniczego w odpowiedzi na kryzys spowodowany pandemią SARS-CoV-2 (Ratowanie francuskiego przemysłu lotniczego , 2020-06-10).