Boeing nie uzyskał w lipcu żadnego nowego zamówienia na samoloty komercyjne, a dostarczył klientom zaledwie 4 maszyn tej klasy – 2 modelu 787-9 (dla Air France i Turkish Airlines) oraz po jednym 767F (FedEx Express) i 777F (DHL). W tym samym czasie klienci koncernu zrezygnowali z kolejnych 43 samolotów modelu 737 MAX. Powodem tej sytuacji jest uziemienie samolotów tego typu po dwóch katastrofach spowodowanych błędami w oprogramowaniu. Dodatkowym czynnikiem jest panika wywołana koronawirusem SARS CoVID-19.
Fatalna sytuacja z dostawami utrzymuje się już od kilku miesięcy. W czerwcu Boeing dostarczył 10 samolotów komercyjnych, a w maju 4. Od stycznia 2020 koncern zawiesił montaż samolotów modelu 737 MAX.
Znacznie lepiej wiedzie się europejskiemu konkurentowi Boeinga – Airbusowi. W lipcu dostarczył on 49 samolotów komercyjnych. Uzyskał też zamówienia na 4 nowe maszyny pasażerskie.