Holding Wiertalioty Rossii zaprezentował podczas forum Armia-2020 nowe kompozytowe łopaty wirnika nośnego przeznaczone dla śmigłowców uderzeniowych Mi-28 i Mi-35. W ich konstrukcji zastosowano nowe profile aerodynamiczne opracowane przez CAGI. Łopaty produkowane są metodą kształtowania przetłoczonego (nasycania ciśnieniowo-próżniowego).
W trakcie prób latającego laboratorium zbudowanego na bazie śmigłowca bojowego Mi-24LL, dzięki zabudowaniu nowych kompozytowych łopat wirnika nośnego osiągnęło prędkość ponad 400 km/h bez wprowadzania zmian w konstrukcji śmigłowca. Jednocześnie udało nam się utrzymać niski poziom drgań i obciążeń – powiedział dyrektor generalny holdingu Wiertalioty Rossii Andriej Boginskij.
Obecnie trwają próby w locie nowych łopat zabudowanych w śmigłowcu Mi-28N. Według przewidywań konstruktorów nowe łopaty zapewnią zwiększenie prędkości lotu Mi-28 i Mi-35 o 15-20% (Produkcja seryjna Mi-35P, 2020-08-24, Kontrakt na 98 Mi-28NM, 2019-06-29).