Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Certyfikat FAA dla GE9X

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 29 września 2020

Spółka General Electric Aviation ogłosiła wczoraj, 28 września, że jej silnik GE9X-105B1A otrzymał Certyfikat Typu wydany przez Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA). W ramach procesu certyfikacji zgodnego z przepisami FAR (Federal Aviation Regulation) Part 33 przebadano 8 silników, które wylatały łącznie prawie 5000 h i przepracowały 8000 cykli. Z tego 72 loty testowe, trwające ponad 400 h, wykonał silnik zabudowany pod skrzydłem Boeinga 747 należącego do GE.

Masa suchego GE9X-105B1A to 9630 kg.  Silnik rozwija ciąg startowy wynoszący 48 930 kN / Zdjęcie: General Electric Aviation

GE koncentruje się nadal na współpracy z Boeingiem w celu zakończenia programu prób w locie samolotów rodziny 777X i wprowadzenia ich do użytku. Do zakładów w Seattle dostarczono 8 silników testowych GE9X i 2 zapasowe, przeznaczone dla czterech przedseryjnych Boeingów 777-9. Oprócz tego wyprodukowano kilka silników seryjnych, a GE Aviation jest w trakcie fabrycznych prób odbiorczych (Nawet rok opóźnienia Boeinga 777X, 2020-07-25).

Producent przeprowadza obecnie próby naziemne niezbędne do uzyskania przez GE9X certyfikatu ETOPS (Extended range Twin-engine OPerationS), które mają objąć 3000 cykli.

Kompozytowa obudowa wentylatora GE9X ma średnicę 340 cm. Silnik ma ponad 300 części wytwarzanych przyrostowo (druk 3D). Podczas próby na stanowisku naziemnym, która odbyła się 10 listopada 2017 w ośrodku GE w Peebles w stanie Ohio, silnik GE9X ustanowił rekord świata, rozwijając ciąg 59 739 kN (Problemy z silnikiem GE9X, 2019-07-25).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.