Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Szybsza wymiana C-130 KLu

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 14 października 2020

Jak poinformowała wczoraj, 13 października, holenderska sekretarz stanu ds. obrony Barbara Visser na posiedzeniu Tweede Kamer (izby niższej parlamentu), kierowany przez nią resort zamierza przyspieszyć wycofanie z eksploatacji 4 samolotów transportowych C-130H Hercules.

Dostawy następców holenderskich C-130H miałyby rozpocząć się w 2026 / Zdjęcie: MO Holandii

Używane obecnie przez Koninklijke Luchtmacht (Klu, wojska lotnicze Holandii) C-130H zakupiono w 1992 (2 nowe) i 2005 (2 używane). W kwietniu 2018 poinformowano, że samoloty pozostaną w służbie do 2031, ale w l. 2022-2025 przejdą gruntowną modernizację (Plany rozwoju Koninklijke Luchtmacht, 2018-04-04).

 Najstarszy z holenderskich Herculesów został wyprodukowany w 1978, co oznacza, że upłynął jego normalny 30-letni okres trwałości użytkowej. W rezultacie zdatność samolotu do lotu jest teraz pogorszona, przez co, w połączeniu z ograniczoną liczbą samolotów, dostępność floty holenderskich C-130H jest niewystarczająca z punktu widzenia potrzeb wojska, które zgłasza zapotrzebowanie na 2400 godzin lotów transportowych rocznie.

Plany holenderskiego resortu obrony zakładają zakup sprawdzonych samolotów, dostępnych na rynku, których dostawy miałyby rozpocząć się w 2026. Koszt zakupu szacowany jest na 1 miliard euro. W projekt zaangażowany ma być holenderski przemysł lotniczy.

Według miejscowych mediów holenderski rząd najprawdopodobniej zakupi 5 samolotów Lockheed Martin C-130J Super Hercules, z których 1-2 zostaną przystosowane do wsparcia operacji specjalnych. Zdaniem resortu obrony Airbus A400 jest zbyt duży jak na holenderskie potrzeby (KLu już są członkiem NATO-wskiego Skrzydła Ciężkiego Lotnictwa Transportowego, wyposażonego w C-17A Globemaster III), a Embraer KC-390 Millennium nie został jeszcze sprawdzony podczas działań bojowych (Luksemburg odebrał A400M, 2020-10-08. Trzeci KC-390 dla FAB, 2020-06-30).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.