Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Grant US DoE dla Wright Electric

Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 17 października 2020

Amerykański Departament Energii prowadzi Advanced Research Projects Agency-Energy (ARPA-E), w ramach którego prowadzone są prace nad Aviation-class Synergistically Cooled Electric-motors with iNtegrated Drives (ASCEND, certyfikowane lotnicze synergicznie chłodzone silniki ze zintegrowanymi wałami). Dodatkowe chłodzenie ma umożliwić zwiększenie gęstości energetycznej z 6-9 kW/kg masy silnika turbinowego do 12 kW/kg masy nowego napędu elektrycznego. Pozwoli to na zmniejszenie masy zespołu napędowego lub uzyskanie większej mocy przy danej masie silnika. Dla porównania – silnik auta osobowego ma wydajność masową na poziomie tylko 1-2 kW/kg.

Wizja samolotu pasażerskiego wykorzystującego potrójny zespół napędowy zintegrowany ze skrzydłami i statecznikiem poziomym, projektowanego według wymagań linii lotniczej EasyJet / Grafika: Wright Electric

W ramach fazy 1. projektu ASCEND Wright Electric otrzymał finansowanie w wysokości 647 tys. USD, które zostaną przeznaczone na prace rozwojowe samolotu komunikacji regionalnej o pojemności 100 pasażerów i zasięgu do 500 km według wymagań linii lotniczej EasyJet. Samolot miałby wejść do służby w 2030. W przypadku powodzenia tego projektu planuje się budowę samolotu o pojemności 186 pasażerów i zasięgu do 1250 km.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.