Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Oblot Tu-160M z silnikami NK-32-02

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 04 listopada 2020

Wczoraj, 3 listopada 2020 z lotniska fabrycznego Zakładów lotniczych (KAZ) im. S.P. Gorbunowa w Kazaniu do pierwszego lotu wystartował głęboko zmodernizowany bombowiec strategiczny o zmiennej geometrii skrzydeł Tu-160M z nowymi, seryjnymi silnikami NK-32-02 (serii 2). Samolot pilotowała załoga pod dowództwem Anri Naskidrianca z ośrodka lotno-doświadczalnego w Żukowskim pod Moskwą. Lot trwał 2 h 20 min. Samolot wzniósł się na wysokość 6 km.

Głęboko zmodernizowany bombowiec strategiczny o zmiennej geometrii skrzydeł Tu-160M z nowymi, seryjnymi silnikami NK-32-02 startuje do pierwszego lotu / Zdjęcie: OAK

Według komunikatu OAK, lot został zrealizowany bez problemów. Testowano nie tylko nowe silniki, ale także wyposażenie radioelektroniczne. W modernizowanym Tu-160M jest ono w praktyce całkowicie nowe, łącznie z radiolokatorem, systemem pilotażowo-nawigacyjnym, systemami łączności i kierowania uzbrojeniem.

Produkcję seryjną zmodernizowanych silników NK-32 wznowiła wytwórnia ODK-Kuzniecow z Samary. Mają być w nie wyposażone wszystkie (15) obecnie używane obecnie przez WKS FR Tu-160, modernizowane do standardu M. W silniki NK-32-02 ma też zostać wyposażonych 10 nowo wyprodukowanych Tu-160M, które – zgodnie z planem – WKS FR powinny otrzymywać w latach 2023-2027. Dzięki nowym silnikom zasięg bombowców ma wzrosnąć o tysiąc kilometrów w stosunku do standardowego.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.