Do końca listopada 2020 piloci wojsk lotniczych Bułgarii w bazie Bezmier będą wznawiać nawyki pilotażowe na 4 samolotach szturmowych Su-25, które we wrześniu i październiku dostarczono po remoncie i modernizacji na Białorusi. Pierwsze zapoznawcze loty odnowionymi Su-25 wznowiono w Bułgarii 14 października 2020. Do końca 2020 lotnicy bułgarscy mają się zapoznawać także w praktyce z całym zakresem modernizacji i udoskonaleń dokonanych w 588. Lotniczych Zakładach Remontowych (LZR) w Baranowiczach.
Pierwsze dwa odnowione Su-25 dotarły zdemontowane do Bułgarii na pokładzie transportowca Ił-76 w drugiej połowie września. Był to dwumiejscowy Su-25UBK nr 002 i jednomiejscowy Su-25K nr 246. W drugiej połowie października z Baranowicz taką samą droga przyleciały kolejne dwa jednomiejscowe samoloty – 19 października nr 253, a 26 października nr 252. Pozostałe cztery szturmowce mają zostać dostarczone Bułgarom do lutego 2021.
W sumie procesowi przywrócenia do życia i modernizacji systemów poddano na razie 8 bułgarskich Su-25. Kontrakt opiewał na 82,51 mln BGN. 558 LZR i sofijskie MON zawarły 28 listopada 2018 umowę ramową (nr UD-12-95/28.11.2018). Na początku wyasygnowano na cały proces 41 mln lewa, potem jednak budżet podwojono. Programem odmłodzenia objęto 6 maszyn jednomiejscowych i 2 dwumiejscowe. Wymagano, aby samoloty miały żywotność nie mniejszą niż 800 h lotów i 1100 lądowań oraz okres intensywnego użytkowania – 8 lat. Dla silników wyznaczono okres eksploatacji nie krótszy niż 500 h, z czego nie mniej niż 95 h na pełnym ciągu (ok. 7 lat). Wynika z tego, że maszyny dostarczone w 2020 służyć mają w Bułgarii do 2028, zaś te dostarczone w 2021 – do 2029. Pozostawiono sobie jednocześnie możliwość przeprowadzenia po tym okresie kolejnego ich remontu w Baranowiczach z przedłużeniem żywotności do 2037 i 2038.
Bułgaria w sumie zakupiła 36 Su-25K i 4 Su-25UBK w okresie 1986-1988. W 2018 w dyspozycji było 14 maszyn (w tym 4 dwumiejscowe). Jednomiejscowe wyprodukowano w Tbilisi, dwumiejscowe w Ułan-Ude.