Spółka Britten-Norman dostarczyła nowo wyprodukowany samolot pasażerski BN2B-26 Islander (noszący znaki rejestracyjne VP-FMC) towarzystwu Falkland Government Aviation Service (FIGAS). Linie użytkują obecnie 4 samoloty tego typu. Służą one do utrzymania łączności między Falklandami oraz wyspami Georgia Południowa i Sandwich Południowy, a także do zadań ratownictwa medycznego, przewozu poczty i frachtu, monitorowanie środowiska i lotów widokowych.
Najnowszy Islander FIGAS jest wyposażony w awionikę Garmin, z wyświetlaczami parametrów pilotażowo-nawigacyjnych G600TXi i GTN 750Xi, systemem Nav/Comm/GPS GTN 650Xi i wskaźnikiem parametrów pracy zespołu napędowego EIS TXi, a także w układ ostrzegający o rzeźbie terenu i radiowysokościomierz – szczególnie przydatne dla pilotów wykonujących loty nad Falklandami w trudnych warunków pogodowych. Układ Spidertracks daje dodatkowe bezpieczeństwo, umożliwiając zespołowi operacyjnemu śledzenie samolotu w czasie rzeczywistym i zapewniając dwukierunkową łączność satelitarną.
Samolot nazwano imieniem Sir Milesa Clifforda, który jako gubernator Falklandów w 1948 uruchomił na wyspach transport lotniczy. Pierwotnie samoloty miały tylko służyć do ewakuacji medycznej, ale wkrótce potem do ich zadań dodano też dostarczanie poczty i loty pasażerskie.
Dostawa drugiego BN2B-26 dla falklandzkiego towarzystwa planowana jest na przyszły rok. Islandery doskonale nadają się na Falklandy. Poradzą sobie w różnych warunkach, których inne samoloty nie są w stanie – FIGAS operują tylko z dwóch pasów o nawierzchni betonowej, pozostałe mają nawierzchnię z gliny, piasku i trawy. Falklandy mają coraz bardziej intensywny sezon turystyczny. W ostatnich latach zaobserwowaliśmy wzrost liczby pasażerów z 5800 do 8800. Jesteśmy przekonani, że liczba ta będzie nadal rosnąć, pomimo pandemii SARS-CoV-2 – powiedział Kurt Whitney, kierownik FIGAS ds. jakości.