Personel Boeinga i US Navy zrealizował pierwszy lot prototypowego bezzałogowego statku latającego MQ-25A (T1) z podskrzydłowym zasobnikiem z przewodem elastycznym do przetaczania paliwa w powietrzu. Dostawcą zasobnika jest Cobham – jest on identyczny z urządzeniami stosowanymi do wzajemnego tankowania wielozadaniowych samolotów bojowych F/A-18 Hornet / Super Hornet.
Podczas 2,5-godzinnego lotu zbadano własności aerodynamiczne bezzałogowca z podwieszonym zasobnikiem. Lotem MQ-25A sterowali piloci doświadczalni Boeinga za pomocą stacji naziemnej znajdującej się na lotnisku MidAmerica St. Louis w Mascoutah w stanie Illinois. Po pierwszym locie w zeszłym roku T1 spędził w powietrzu około 30 godzin przed zabudowaniem zasobnika do tankowania (MQ-25A oblatany, 2019-09-20).
Kolejne loty mają nadal koncentrować się na aerodynamice MQ-25A przy różnych prędkościach i wysokościach lotu. Następnie zbadana zostanie stateczność lotu bezzałogowca podczas wypuszczania i chowania przewodu elastycznego z zasobnika. Po ich pomyślnym zakończeniu planowane są wspólne loty z F/A-18 i próby eksploatacyjne na pokładzie lotniskowca.
Na początku tego roku US Navy skorzystała z opcji zamówienia 3 dodatkowych MQ-25A, zwiększając łączną liczbę bezzałogowców produkowanych przez Boeinga do 7. Docelowo marynarka wojenna USA zamierza pozyskać ponad 70 MQ-25A, co pozwoli na odciążenie F/A-18E/F Super Hornet, które często podają paliwo innym samolotom, niemającym ilości nafty wystarczającej na długie oczekiwanie na lądowanie na lotniskowcu. Według danych US Navy, Super Hornety służą jako tankowce podczas 20-30% lotów.
1 października 2020 rozpoczęła działalność pierwsza eskadra US Navy wyposażona w MQ-25A – Unmanned Carrier Launched Multi-Role Squadron 10 (VUQ-10). Miejscem jej stacjonowania jest Naval Base Ventura Country w Kalifornii. Pierwsze dostawy MQ-25A mają się rozpocząć w przyszłym roku. US Navy planuje rozpocząć ich loty z lotniskowca pod koniec 2021. W tym czasie eskadra będzie prowadzić szkolenie w zakresie obsługi technicznej, przemieszczania się bezzałogowców po pokładzie okrętu i wykonywania lotów z wykorzystaniem infrastruktury naziemnej.