Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Zakończenie testów JAB

Wojska lądowe, 17 grudnia 2020

Żołnierze amerykańskiej 1. Dywizji Piechoty zakończyli wstępne testy operacyjne nowego ciężkiego mostu szturmowego Joint Assault Bridge (JAB). Konstrukcja ta zastąpi w przyszłości eksploatowane mosty AVLB.

Seryjne JAB dostarczyć ma IMI Systems i DRS Technologies. W 2016 zamówiono 365 mostów / Zdjęcia: US Army

Wstępne testy operacyjne (IOT, Initial Operational Test) realizował personel 3. batalionu z 66. pułku pancernego i 1. batalionu inżynieryjnego 1. Pancernego Brygadowego Zespołu Bojowego z 1. Dywizji Piechoty. Trwały one 11 dni. Żołnierze w ramach prób przeprowadzili ponad 40 przepraw przez przeszkody naturalne i 22 przeprawy przez rowy przeciwczołgowe. Pozytywne zakończenie testów umożliwia rozpoczęcie dostaw seryjnych JAB. Rozpoczną się one w rb 2021 i potrwają do rb 2027.

Mosty JAB mają docelowo zastąpić AVLB w jednostkach operacyjnych, Gwardii Narodowej i jednostkach rezerwowych. Pierwszy pododdział ma zostać przezbrojony w JAB w marcu 2021. Do tej pory od 2016 zrealizowano jedynie dostawy mostów produkcji niskoseryjnej przeznaczonych do testów.

Most umieszczony jest na zmodyfikowanym podwoziu czołgu M1A1. Ma zatem znacznie lepszą mobilność w porównaniu do AVLB osadzonego na podwoziu czołgu M60A2. Umożliwia to skuteczniejszą współpracę z pododdziałami wyposażonymi w Abramsy. Mosty JAB zaliczane są do klasy MLC 85, co oznacza możliwość przeprawy pojazdów gąsienicowych o masie 79 t. JAB to konstrukcja nożycowa, która zapewnia przeprawę przez przeszkody o szerokości do 18,3 m.

Mosty szturmowe takie jak JAB umożliwiają pokonywanie różnego rodzaju przeszkód terenowych utrzymując mobilność działających pododdziałów. Zapewniają możliwość przekraczania przeszkód wodnych, rowów, terenów podmokłych, czy też zapór inżynieryjnych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.