Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nowy hangar w Pyrzowicach

Lotnictwo cywilne, 17 grudnia 2020

Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze, zarządzające Międzynarodowym Portem Lotniczym Katowice w Pyrzowicach, ogłosiło 15 grudnia br. przetarg na wybór wykonawcy nowego hangaru do obsługi technicznej samolotów, który będzie używany przez linie Wizz Air. Obiekt będzie miał 9,245 m2 powierzchni i 121 732 m3 kubatury i ma powstać na wschód od hangaru, który zbudowano w 2012. Wewnątrz znajdą się dwa stanowiska do obsługi technicznej samolotów wielkości maksymalnie Airbusa A321neo.

Trzeci hangar na lotnisku w Pyrzowicach będzie umożliwiał jednoczesną obsługę dwóch samolotów A321 / Zdjęcie: Piotr Adamczyk

Wstępny termin zakończenia budowy trzeciego już hangaru w Pyrzowicach to drugi kwartał 2022. Przed działką, na której powstanie nowy hangar trwa obecnie budowa płyty postojowej o powierzchni 6,5 ha z 9 stanowiskami dla samolotów kodu C, czyli np. Airbusów A320 lub Boeingów 737. Planowany termin zakończenie tej inwestycji to czwarty kwartał 2021.

Pandemia koronawirusa nie zatrzymała prac nad kluczowymi dla rozwoju pyrzowickiego lotniska projektami inwestycyjnymi, a bez wątpienie jednym z nich jest rozbudowa bazy do obsługi technicznej samolotów. Od wielu lat GTL SA nie ustaje w staraniach, których celem jest aktywne odpowiadanie na potrzeby klientów i dostarczanie im nowoczesnej infrastruktury. Współpraca katowickiego portu z Wizz Air datuje się od 2004, kiedy to linia otworzyła w Pyrzowicach pierwszą w swojej historii bazę, tutaj umieściła swojego pierwszego Airbusa A320 i stąd wykonała pierwszy komercyjny rejs. Udział Wizz Air w rozwoju pyrzowickiego lotniska jest niepodważalny. Od początku działalności jego samoloty wykonały tutaj ponad 140 tysięcy startów i lądowań. Przed pandemią koronawirusa, w szczytowym okresie rozwoju, siatka połączeń Wizz Air z Pyrzowic obejmowała ponad 40 tras, a w pyrzowickiej bazie linii stacjonowało nawet 7 samolotów. Nowoczesny hangar, którego użytkownikiem będzie Wizz Air, to kolejny etap poszerzania współpracy pomiędzy katowickim portem a przewoźnikiem. Uruchomienie nowego obiektu wygeneruje nowe miejsc pracy w Pyrzowicach dla wykwalifikowanych kadr zajmujących się obsługą techniczną samolotów. Tego typu specjaliści kształceni są na Politechnice Śląskie, z którą od lat w zakresie edukacji współpracuje GTL. Wierzę, że rozwój bazy technicznej Wizz Air przełożyły się także na powiększenie siatki połączeń linii z Katowic – powiedział prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA Artur Tomasik.

W ramach prowadzonego od 2007 programu inwestycyjnego GTL konsekwentnie stawia na dywersyfikację infrastruktury. Spółka realizuje projekty nie tylko w obszarze związanym z obsługą ruchu pasażerskiego i cargo. ale rozwija także bazę do obsługi technicznej samolotów. W 2011 zakończył się generalny remont istniejącego, powojskowego hangaru. W obiekcie realizowane są liniowe przeglądy samolotów i szybkie wymiany silników. W 2012 oddano do użytku nowy hangar przeznaczony do obsługi bazowej, czyli kompleksowych przeglądów samolotów pod względem strukturalnym i komponentowym. Obecnie powierzchnia użytkowa obu hangarów wchodzących w skład bazy do obsługi technicznej samolotów wynosi w sumie 13 tys. m².

Współpraca z portem lotniczym Katowice trwa już 16 lat – w tym czasie obsłużyliśmy tu 21 milionów pasażerów. Wierzymy, że najnowszy hangar, w którym linia Wizz Air będzie mogła przeprowadzać przeglądy techniczne swoich samolotów typu Airbus, to kolejny etap zacieśniania wspólnych działań między naszymi firmami – dodał członek zarządu ds. operacyjnych Wizz Air Heiko Holm (Wizz Air dla kibiców, 2020-11-19).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.